Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Reukorgaan

Nadat ik ruim twee jaar verlost ben van mijn rookverslaving, begin ik weer merkwaardige geuren te ontdekken. De herinnering aan exclusieve tabaksmerken als Old Holborn en Indian Spirit zijn nog steeds kersvers, maar ik beef niet meer van de onthoudingsverschijnselen. Ik heb mijn afkickperiode van ettelijke winegumzakken achter me liggen en ik hou voortaan mijn longen, bron van leven, vervuilingsvrij. Ik begon ooit met roken in de de brugklas, toen nog goedkope papieren zakken van Javaanse Jongens, ik pafte mee omdat ik vriendschap wenste. Hoe dom kun je zijn!, want die broederschappen stelden in wezen niets voor en tussentijds verpestte je je arme longblaasjes, die toch al niet veel zuivere geuren snoven, getergd door scooteruitlaten en fabriekspijpen, autoroet en opengescheurde afvalzakken. Door de tabak zouden mijn tanden en kiezen absoluut uit mijn kaken vallen, wat ik al te gortig vond en daarom ben ik gestopt met dat inmiddels erudiete gepaf. Het is terecht abnormaal duur geworden. Die naïeve Indianen en die Indiase highmakers snapten er niets van. Tabak verpest je geurorgaan! Het ruiken is het belangrijkste overlevingszintuig van de dieren, dus wees nogmaals dubbel en dwars gewaarschuwd! Verstof je dat, dan verneuk je direct je overlevingskansen! Ik ruik nu weer de vlinderplant de balsamine en diverse andere bloemen, ik ruik de frietgeuren en de benzinegeuren, de zweetgeuren van rondborstige, tochtige vrouwen en de parfumgeuren van elitevrouwen in peperdure modekleren, heel soms ruik ik zelfs weer de meest intieme geuren van ineens verliefde chicks, die ook mij met hun hoogstsubtiele haviksneuzen besnuffelen, waardoor ik overtuigd ben van de essentiële noodzaak van onze neuskwaliteiten. 'Allerliefste, ik ruik je!', is geen zotternij, maar allerdiepste wijsheid. Poesen doen niet anders en zijn een van de tederste dieren op aarde. Ik heb ooit ademtechnieken gedaan, die oerervaringen oproepen en verwerken, Rebirth-ervaringen, extreme extra energie, verlichtingszuilen, want God ademt in ons als we dat willen en daarom is het van het grootste belang dat we ons reukorgaan zo zuiver mogelijk houden. En doortrainen.

Schrijver: Joanan Rutgers, 25 augustus 2011


Geplaatst in de categorie: lichaam

3.0 met 4 stemmen 220



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Len Cornelis
Datum:
26 augustus 2011
Mooie, compact beschreven hartenkreet, vind ik. De geur van 'tochtige vrouwen'? Dat stemt tot nadenken. Verse koffie, sinaasappel met kaneel. Ja, ruiken is bijzonder genoegen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)