Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Normaal

Normaal, dat ben je tegenwoordig niet zomaar. Dit land overspoelt zichzelf met borderliners, adhd-klanten en mensen die in hun jeugd een verkeerd gekleurde driewieler kregen. Sommigen van die gemankeerden schrijven zich af, en wij lezen als straf maniakale berichten, woorden worden gehutseld en ontfutseld, breekdansend en tenenkrommend verloedert de taal.

De titel rijmt op het laatste woord, dat niet is gezegd.

Rest mij een ode aan Günter, Old man - Neil Young.


Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=dVC2cszdTao

Schrijver: Fred, 5 september 2011


Geplaatst in de categorie: individu

3.7 met 9 stemmen 275



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
witkiets
Datum:
25 oktober 2011
En niemand heeft blijkbaar het muzikale grapje door. OLD man - Neil YOUNG.
Naam:
J.de Groot
Datum:
6 september 2011
Email:
joke190411telfort.nl
toevoeging..
ja, ik weet het voor de taalkundige,
'hen' is een woord uit de 17e eeuw,niet meer in gebruik maar het rijmde lekker op men...en dialect mag ook!
Plus dat ik al heel erg oud ben.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 september 2011
Fijn dat je ook zweert bij de wijn, maar het brengt je tot weinig verheffende inzichten, was je nou schizofreen geweest, dan was er misschien nog wat van je geworden!...
Naam:
J.de Groot
Datum:
6 september 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Ja, Fred ik ken je nu wel...als ik/men even niet oplet, pak je mij/hen zo weer in de lurven,
dus zullen we het maar houden op
een Pleegzuster-bloedwijntje of een Bisschopswijntje (oei wat zeg ik nou)
of heb je die vaatjes niet...
Nou dan maar een Miswijntje,
om het af te leren...proost!
Naam:
Fred
Datum:
6 september 2011
Hoi Joke, je kent me zo langzamerhand toch wel, dat ik me niet laat kennen ? Behalve als het op de keuze aan komt, zoals jij mij die voorlegt. Ik houd van vol in de mond en rond op de tong, voor de hand liggen Merlot en Shiraz, maar 't liefst een Cabernet Sauvignon/Merlot uit Chili, het land van de echte wijnen.
Naam:
J.de Groot
Datum:
5 september 2011
Email:
joke190411telfort.nl
Als er meerdere vaatjes aanwezig zijn, is het niet zo moeilijk om uit meerdere vaatjes te tappen hé Fred.
Maar de oudste wel voor het laatst bewaren,
ja die zijn het best daar weet jij alles van.
Gaan we voor wit, rood of...?
Jij mag weer kiezen .....

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)