Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verwende watjes

Ik ontmoet steeds meer mensen die verschrikkelijk boos zijn op de huidige regeringscoalitie en dan met name op de schoolpleinbelhamels Wilders en Rutte, die elkaar voor rotte vis uitmaken en dat ook inderdaad blijken te zijn. Hun asociale bezuinigingsmaatregelingen strijken de afgematte straatkatten tegen de grotendeels uitgevallen haren in. Snakkend naar een weggeworpen restantje haring vangen zij veelal bot, daar het politie-apparaat, aanzienlijk aangescherpt, hen op de poezenneusjes slaat met venijnige gummiknuppels. Vanuit hun hoogstverwende achtergrond en huidige leefklimaat denken ze dat hun leefwereld het summum is en dat de hinkelende, eenbenige achterblijvers heropgevoed moeten worden. Ze leven nog steeds in de dwaze, arrogante, melige illusie, dat zij waarlijk menswaardig zijn opgegroeid, terwijl ze niet verder kunnen kijken dan hun benepen, vijandige, wereldvreemde, zielloze, despotische, kleingeestige, zelfvoldane, eigen rijkdom beminnende, haatdragende, asociale, sadistische, op eigen voordeel jagende, zwaar egoïstische, zelfs intern conflictueuze, kleinburgerlijke benepenheid. Dat Nederland niets beters te bieden heeft dan twee van zulke ordinaire, machtsbeluste bekvechters is beschamend. Dat ze ook nog eens de toch al wankele saamhorigheid naar de verdoemenis helpen, tart alle scenario's. De brutale schijngozers denken ons land te kunnen regeren, maar ze bakken slechts aangebrande, onvreetbare smurrie. Ze zijn niet echt betrokken, ze doen maar alsof, ze kicken op de machtsposities en sociale gerechtigheid zal hun een vette Hemaworst zijn, als ze zelf maar goed boeren en kunnen profiteren van hun topbanen. Het landsbelang? Ze weten niet eens dat de duivel met hen solt! Hun schijnbare tegenwinden misbruiken ze in hun eigen voordeel, werkelijk misdeelden ontkennen en veroordelen ze, omdat de rauwe werkelijkheid hun opgefokte winnaarsmentaliteit schade toebrengt, dat wil zeggen, wat schrammetjes veroorzaakt. 'Auw, juffrouw, ik ben gevallen, kijk maar, het bloedt!, die rottige socialisten hebben me omgeduwd!'. 'Maar Markje, maar Geertje, ik zie helemaal niets, het zit in je verbeelding, kom, ik zal er een zoentje op geven en dan is alle pijn verdwenen!'. 'Mogen we dan ook weer op de schommels, juf, want die gemene treiteraars houden ze steeds bezet!'. 'Wees gerust, jongetjes, dat komt in orde, zodat jullie weer lekker zorgeloos kunnen schommelen zonder troonbelagers!'. 'Melkborsten! We willen melkborsten!' 'Toe, zuigelingen, hou het discreet!'

Schrijver: Joanan Rutgers, 24 september 2011


Geplaatst in de categorie: humor

2.1 met 8 stemmen 211



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
25 september 2011
Email:
moimoniquelive.nl
Wat ben je weer heerlijk woest :)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)