Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Tweedeling

We mogen met z'n allen naïef en in slaap gesudderd denken dat de wereldcrisis niet zo'n vaart zal lopen, het tegendeel is waar en daar doet onze nog even houdbare welvaart niets tegen. Een doekje voor het bloeden zo gezegd, want Amerikaanse toestanden sluipen onze maatschappij in, het verschil tussen arm en rijk wordt per dag groter en onverdraagzamer. Iets wat de huidige regering al helemaal niet tegenhoudt, zelfs aanwakkert. De internetverslaafden komen tegenover de koopjesverslaafden te staan, culinaire topgenieters tegenover bedorven-vlees-over-datum-smikkelaars. Mensen op de hoogte van actuele kennis botsen met mensen zonder nieuwsmiddelen. Topsalaris inners lopen straalbezopen en hautain amper rondkomende werkelozen voorbij alsof het irritant ongedierte betaamd. De gezondheidszorg wordt voor velen niet meer betaalbaar en dus haken ze af met alle nare gevolgen van dien. De rijken kunnen straks alleen nog goed voor de dag komen en dwepen met hun voorrecht posities alsof ze daarmee de ware elitaire overlevingsuitzondering behelzen, wat natuurlijk klinkklare zelfbegoocheling is ten koste van de minder bedeelden die duidelijk veel meer parate wijsheid bezitten en belangrijker, de oerbron van leven op aarde, 'saamhorigheidsinzicht'. Niet dat de scheiding tussen arm en rijk zwart-wit is te duiden, want er stroomt van alles positief heen en weer, maar globaal gezien treden er meer en meer nadelige verschillen tussen de gelukhebbers en de armoedzaaiers op. Welvaartsgelijkheid ligt op de helling naar de afgrond, ook al veinst de consumptie-industrie dat er niets aan de hand is en iedereen mee kan draaien, wat voor velen op wrede misleiding duidt. Hoogmoed komt voor de val! Een wijs gezegde in dit geval. Zij die de waan van rijkdom voortzetten nemen ons allen mee in hun waanzieke zelfdestructie, omdat ze niet van hun troon af willen, als ze iets nederiger zouden zijn, iets inschikkelijker en iets realistischer, dan zou Nederland misschien aan de Amerikaanse tweedelingsramp kunnen ontkomen. Maar je weet hoe het gaat met verwende mensen, die willen alsmaar meer en zeker niet hun vergaarde pleziertjes met wildvreemden delen. Zelfs niet als ze daarmee de wereldeconomie kunnen redden, want dat zegt hen geen biet, daar ze zichzelf als de wereld zien en niets daarbuiten. Het is droevig gesteld met de wereld waar asociale narcisten aan de macht zijn! Ja-ja, brave burgers in jullie chique holen, met alle gemakken paraat en lekkernijen in overvloed, het wordt tijd om te ontwaken uit jullie comateuze couveuse toestand. Jullie kunnen het wellicht niet goed bevatten, maar er is wel degelijk een kosmostergende revolutie komende waar we iedere vrouwkracht en mankracht voor nodig hebben! Immers, ware mystici weten dat de eenwording het grootste goed is op aarde en in de hemel. De ene God wil eenwording tussen alle mensen, arm en rijk, elkaar domweg vijandig gezind en verdwaasd in onmin, noem maar op, het einddoel is liefde voor iedereen. Het is duivels en liefdeloos om mensen botweg en kortzichtig uit elkaar te drijven! Waar liefde geen rol meer speelt, rollen onschuldige koppen! Ik hou zielsveel van de Grieken, de Italianen, de Spanjaarden, de IJslanders en de Ieren! Merde aan alle arrogante, zelfvoldane krokodillen!

Schrijver: Joanan Rutgers, 10 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.8 met 5 stemmen 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)