Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Weblijk, kom uit je bloghol

Literatuur is duur, slechts weinige lezers kunnen haar betalen, nog meer schrijvers kunnen nog minder van haar leven dan grote internationale schrijvers zoals ik.

Mede daarom vind ik dat literatuur nu eindelijk maar eens moet worden gedecanoniseerd, ontheiligd, haar maatschappelijke verantwoordelijkheid moet nemen waar politici, kerken en leraren het laten afweten.

Je hebt immers niets aan een literatuurpaus als zijn gedichtenbundel net zo dun is als zijn pen dik.

Gelukkig is daar nu verandering in komen. Een Nederlands schrijver heeft gereageerd op de uitnodiging van Oxfam Novib om mee te praten over vuile handen in de palmolie.

Ik zeg: Schrijvers in gevecht, literatuur tegen het onrecht.

Want zeg nou zelf, al die familielof op je eigen weblog, het schiet niet op.

Weblijk, kom uit je bloghol, doe de palmoliekinderen een lol, weet waarvoor je schrijft!


Zie ook: http://praatmee.oxfamnovib.nl/

Schrijver: Guus Flater
Inzender: Guus Flater, Palmolie&Rijsthandel Ltd., 16 oktober 2011


Geplaatst in de categorie: bedankt

0.0 met 4 stemmen 690



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Surfer
Datum:
19 oktober 2011
Nooit geweten dat Ganzedijker een Nederlands schrijver was, maar die Groninger kan er wat van!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)