Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Orchideeënrage

De nieuwste icoon van de brave burgerij is het hebben van een orchidee, het liefst meerdere, om die dan opzichtig voor het raam te zetten, zodat iedereen kan zien dat zij een originele smaak op bloemengebied bezitten, wat een dubbele farce is, maar daar zitten zij niet mee, zitten doen ze inderdaad graag, in hun veilige, gezellige woonkamers, waar de orchideeën hen op subtiele wijze scheidt van het criminele straatvolk en het afgestompte gepeupel, die begonia's als het hoogste goed zien. Die erudiete bloemen lijken op sierlijke pantoffeltjes, maar je hoeft geen bloemengeleerde te zijn om te weten dat ze ook met geopende vulva's worden vergeleken, wat die brave burgers niet door hebben, maar in feite etaleren ze hoerige praktijken, de rode lampen ontbreken nog. De orchidee is een gestileerde, stijve, irritant esthetische plant, precies wat de burgertrutten weerspiegelt, het akelige is dat het aanstekelijk werkt op trendgevoeligen en dus kun je bijna geen woonkamer meer inkijken of je wordt wel geconfronteerd met zo'n verstilde, fragiele, peperdure rotbloem, die ik het liefste om de wansmaak van de kopers persoonlijk allemaal de nek omdraai, niet omdat ik een gruwelijke hekel aan die onschuldige bloemen heb, maar het is juist de combinatie met die oervervelende, egocentrische, aangepaste, rampzalige, achter hun perfect gesloten Hemagordijnen zielloos weggedoken tevredenen. Er bestaan toegewijde orchideeënkwekers, die zijn zodanig gepassioneerd alsof ze een vrouw behagen, die staan erbuiten, maar die burgerlijke proleten, die gedachteloos een rage navolgen, zonder verdieping in het wezen van de orchidee, slechts om de asociale braafheid te dienen, die onbewuste bloemenhaters trakteer ik het liefste op een maaltijd gebakken orchideeën met boterbloemensaus en een cactustoetje. Brandnetelsoep vooraf. Er zijn zelfs supermarkten, die de orchideeën in de aanbieding gooien, zodat ook minder bedeelde voorbeeldburgers mee kunnen doen aan de door de indoctrinerende overheid gedirigeerde, brave bloemenhandelaarsstrategieën. Orchideeën als stille wapens tegen de sociale vooruitgang en de ordinaire drang van zogenaamde smakelozen, die terecht gelijkheid in het welvaartssysteem eisen, maar dat snappen de achterlopende orchideeënpaljassen niet!
Deze rage gaat nooit over, let maar op, die verplaatst zich gewoon naar andere planten en bloemen, het is een onuitroeibare geheimtaal, die de schijnheilige, witte (= zuiver, rein, onbezoedeld) bloem van wijlen prins Bernhard zelfs overstijgt.

Schrijver: Joanan Rutgers, 8 november 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 2 stemmen 63



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)