Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Amerika achterna...

De kapitalistische opportunisten en tevredenen zijn in Amerika, ons voorland, inmiddels teruggekrabbeld naar angst voor plunderingen en andere onrustverschijnselen, dus is er door de nationale miljonairs een televisiespot samengesteld, waarin diverse miljonairs oproepen om hun belasting te verhogen, zogenaamd uit solidariteit met de een-op-vijf onder de armoedegrens levenden, maar achter de illusie schuilt hun angst voor totaalverlies van hun opgebouwde kapitaal, waarvan Nietzsche al zei dat het klinkklare diefstal is, nog erger dan de praktijken van ordinaire gauwdieven, want veel gewiekster en schijnheiliger. Hier in Nederland zitten we met het huidige kabinet nog steeds in de negatieve invloedssfeer van het opkloppen van de op winstbejag gebaseerde prestatieneurose, die slechts een deel van de samenleving profijt oplevert en een steeds groter deel armoedig diskrediet, terwijl de niets mankerende, voortdansende profiteurs de minderbedeelde medemens zonder scrupules weet te negeren. Hoe durven ze vol te houden aan hun asociale eigenbelang, terwijl hun naasten dreigen te verkommeren en sommigen zelfs daadwerkelijk het loodje leggen? Hun zelfgenoegzaamheid en arrogantie zullen vroeg of laat kelderen, don't worry, anders wel in hun volgende levens, maar waar het om gaat is dit, waarom laten we met z'n allen die achterlijke slimmeriken nog steeds de verkeerde koers bepalen, waarom blijven we braaf achterover leunen, terwijl hun gerommel leidt tot een grotere tweescheiding, waar onze voorvaderen altijd tegen gevochten hebben. Zijn de socialisten moegestreden? Wachten ze gewoon de catastrofe van hun politieke tegenhangers af? Inmiddels naderen we 2012 en kennen we de doemscenario's, we zien wel? dwazen! De overbeschaafde rijken lopen over jullie heen alsof jullie houten loopbruggen over het wereldcrisismoeras zijn, word wakker, piekerende, ploeterende, gedeprimeerde mensen, de sociale gelijkheid gaat ten onder als we niet snel ingrijpen en symbolisch in het geweer komen. De zogenaamde beschaafden kijken op ons neer, terwijl ons potentiaal veel grotere voorspoed herbergt, maar de kansen worden ons ontnomen. Pas op, we worden door een rijkgestolen bovenkliek geestelijk gevierendeeld, het onderling gedonder binnen de machtspartijen is onbelangrijke bullshit, president Obama is blij met het gebaar van de miljonairs, over de oceaan gaan ze de goede weg op, hier moeten we nog de naweeën van het falende kapitalisme zien weg te werken. Al die overbodige luxe, terwijl onze buren op houtjes bijten en door harteloze systemen worden weggewist... De ware boeven veroorzaken hun eigen zwaar negatieve karma!

Schrijver: Joanan Rutgers, 18 november 2011


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.2 met 4 stemmen 64



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)