Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geldverspilling en mensenlevens verknoeien door het ministerie van WVS

Er is een nieuw antistollingsmiddel, geschikt voor mensen die aan boezemfibrileren lijden. Pradaxa voorkomt dat de lijders dagelijks een wisselend aantal pillen moeten slikken om de vorming van bloedklontjes tegen te gaan. Bij gebruik van dit middel zijn ook de dure controles door de Trombosedienst niet meer nodig. Deze controles zijn ook zeer belastend voor de slachtoffers en moeten gemiddeld een maal per drie weken worden uitgevoerd, soms vaker!

In de VS is het medicijn vorige jaar al goedgekeurd. Hier in augustus van dit jaar. Na jarenlang onderzoek. De minister heeft hier nog niet beslist of de verzekeraars het middel mogen vergoeden. Dit is schandalig! Het is namelijk ook bewezen dat gebruiken van Pradaxa ongeveer 1000 beroertes per jaar voorkomt. De pillen kosten slechts 2,70 euro per dag! Hoeveel kost iemand die een beroerte heeft gehad? Afgezien van het menselijk lijden.
De controles door de Trombosedienst zijn duurder. Ieder bloedonderzoek door de Trombosedienst kost € 79.

Nu kan er eens op kosten bespaard worden en veel menselijk
leed voorkomen en de minister laat de mensen gewoon stikken.
Ze besparen inderdaad liever door de gewone man en hulp-
behoevenden tot op het bot uit te benen.

Schrijver: Eelt, 13 december 2011


Geplaatst in de categorie: welzijn

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 99



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)