Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vooroordelen

Moeten wij niet heel blij zijn met de buitenlandse mannen zodat er eindelijk eens fris bloed kan stromen door de aderen van die noorderlingen?

In Mokum Leeuwmed is het de mode om vrouwen die hun gezichtsharen verwijderen gelijk te stellen aan nettemeijers, want zij hebben gladde gezichten, dit is zelfs gangbaar bij de Blauwtjes; om vrouwen die hun kinderen alleen opvoeden tot kween te bestempelen want hun kinderen zijn niet van hunzelf, ja zij zijn plotseling een rund, varken, schaap of geit geworden; om vrouwen die goed met hun kinderen en kleinkinderen overweg kunnen te bestempelen als incestplegers, want dat zal er dan wel achter zitten; om vrouwen die op een scootmobiel rijden te vergelijken met een tippelende nettemeijer, zij gaat achter de mannen aan en... zij gaat langs de straten.
Tja moet zo iemand dan op de scootmobiel door de lucht vliegen?

Dan: vrouwen van Nederland laat uw baardharen staan, verstoor de relatie met uw kinderen en kleinkinderen, krijg vooral geen kinderen meer en ga met uw scootmobiel door de lucht vliegen. Misschien heeft u dan het geluk om een man te treffen die dit alles ambieert. Een optie voor anticonceptie?
Maar wee uw gebeente als u dan uw baardharen verwijdert, kinderen wilt krijgen of met hun een goede relatie heeft en op uw scootmobiel rijdt. In dit geval bent u een nettemeijer, een kween: een rund, varken, schaap of geit, een incestpleger of een tippelende nettemeijer.

Moeten wij dan uiteindelijk niet toch heel erg blij zijn met die frisse wind die door Nederland waait?

Schrijver: Wilma de Bruïne, 5 januari 2012


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.8 met 13 stemmen 418



Er zijn 13 reacties op deze inzending:

Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
12 januari 2012
Tante Betje : moet jij je onbewuste drijfveren niet eens onder de loep nemen?
Naam:
Monique Methorst
Datum:
12 januari 2012
Email:
moi636yahoo.com
En dan schrijf je dat ik opgefokt reageer? Whahahahhaa
Naam:
Tante Betje
Datum:
11 januari 2012
Nou, nog eentje dan speciaal voor Wilma!
Een mens is nooit te oud om te leren.

www.pfz.nl/archief/457495-teunissen-designs/
12 berichten - 7 auteurs - Laatste bericht: 1 aug 2004
Attelenooie, wat een pokkedonkere site?!? En zeker op 1280x1024 is het nauwslijks leesbaar. Nee, een fijne binnenkomer zo.

At.....nou keus genoeg!
Naam:
Ton
Datum:
11 januari 2012
Leuk zo'n reactie lijntje uit te rekken...ja scoort natuurlijk wel!
Maar waarom moet Joke weten, dat Len drie poten heeft? Kan mij dat nu schelen hoeveel poten Len heeft, of moet iedereen dat weten, ja dan is het wat anders!
Hmmmm... heb ik ik wat gemist?

Ik zeg reageren: NIET DOEN!!
Naam:
J.de Groot
Datum:
10 januari 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Wilma,als jij dan drie ballen hebt,
en die ook nog tegelijk in de lucht kan houden,
knap hoor !!! (je niet vergissen hé!)
Ja ik lees het, je doet echt je best,vol houden hoor!
Naam:
Tante Betje
Datum:
10 januari 2012
kijk, keus genoeg...

de leukste zin uit flodder - Dé familie Flodder! Hyve - hyves.nl
defamilieflodder.hyves.nl/forum/.../F0i0/de_leukste_zin_uit_flodder/

7 okt 2007 –
atenooie wat zie jy er scherp uit, hebbie een afspraakje ofzo(kareltje als die dat paard komt brengen).
=========
Nog een ......
Amsterdams idioom; Mokumse uitspraken

attenoje uitroep van verbazing
enz....
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
10 januari 2012
Tante Betje: attenooie.

Joke: Len heeft drie poten, wist je dat nog niet? om zijn mond vol tanden te compenseren. Tja deze schoenen zijn onverslijtbaar. Een aanrader!
Naam:
J.de Groot
Datum:
9 januari 2012
Email:
joke190411telfort.nl
reactie op reactie van Wilma

Wilma, die schoenen hebben nu wel de hele site en heel veel tapbladen doorgelopen, wie de schoen past..aan uit, uit aan, enz.
Jammer dat een mens maar twee benen heeft.

En dat: begrijp je je zelf wel, ook zo'n herhaling recept!
Advies, ga eens wat leuks doen...begrijp je jezelf misschien een beetje beter.
Naam:
Tante Betje
Datum:
9 januari 2012
Van dit soort schrijven,
krijg ik nu een...SIK
atelenooie zeg.
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
9 januari 2012
Je trekt je het bovenstaande inderdaad aan. Mijn vermoeden omtrent jou heb jezelf bewaarheid. Je staat met je mond vol tanden.
Naam:
Len Cornelis
Datum:
8 januari 2012
Haha, die Wilma. Reactie in zeer herkenbare stijl. Er zit vast iets met Henk in haar familie. Volgens Bruine is dit zelfs een 'verdachtmaking'. Zij laat zich zo goed in de kaart kijken. Lekker kaatsen zo!
Naam:
Wilma de Bruïne
Datum:
8 januari 2012
Len: Het doet me een genoegen te lezen dat jij je het bovenstaande aantrekt. Wie de schoen past die trekt 'm niet alleen uit maar ook aan. Er zijn ook andere mannen die zeggen dat mannen die dit soort uitlatingen doen "waardeloze kerels" zijn. Of wil jij je in die rij scharen? Wat dat betreft plaats ik vraagtekens bij jouw reactie. Begrijp jij jezelf eigenlijk wel?
Daarnaast heb ik geen broer die Henk heet. Bovenstaande heb ik geschreven uit ervaring. Maar het loont natuurlijk altijd de moeite om op deze wijze verdachtmakingen te uiten naar anderen toe om jezelf beter naar voren te laten komen en eens te laten zien hoe flink je wel bent. Wie de bal kaatst...
Naam:
Len Cornelis
Datum:
7 januari 2012
Symboliek ontgaat mij geheel, helaas. Ligt aan mij. Toch de vraag: is tekst interessanter dan het lijkt? Of meer sprookje Nieuwe Kleren van de Keizer? Heeft Wilma overigens broer die Henk heet? Vergelijkbare stukjes van hem las ik elders.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)