Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Whitney Houston

Whitney Houston is niet meer. Toch haalde ze nog haar 48e, de helft van haar fans op mijn school scoorde amper hun 28e. Alcohol, drugs, - welke artiest lag er niet voortijdig van op zijn rug. Voorbeelden voor de jeugd te over.

Whitney zorgde bij mijn leerlingen altijd voor de nodige concentratieproblemen. Welke naamval staat zowel links als rechts van het koppelwerkwoord? Ezelsbrug, maar ik heb het zelfs geprobeerd met Heino, Udo Jürgens, Udo Lindenberg, zelfs met La Dietrich. Niets hielp. Weetnie.

Veel mijn collega's Duits heb ik in de WAO zien verdwijnen. Alle academici de klas uit. Links Beleid. Geen gezeik , iedereen gelijk.
Laatst kwam ik hem nog tegen, Doctorandus Peter, de Tweede. Hoe is het, vroeg ik, gaat het al weer wat beter? Welke werkwoorden hebben ook al weer de derde naamval? Houston, Houston, Houston, huilde Peter.

Gelukkig heb ik Whitney overleefd, genetisch met een halve baan. Zwanger kun je als jongetje van 13 immers niet worden.

De Satan lijkt soms sterker dan Jezus, zegt mijn gelovige buurman altijd, je moet flink bidden, dat helpt.
Whitney is nu in de hemel, zei Stevie, en dat is ook geen wonder. Want kunstenaars scheppen, dát is hun geloof.

Kind, je hebt groot gelijk, het is scheppen- schiep- geschapen, erop of eronder.

Schrijver: Do-centje, 15 februari 2012


Geplaatst in de categorie: school

2.9 met 8 stemmen 431



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)