Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ik moet nederig zijn.

Ik moet nederig zijn.
Ik zit gevangen aan een muur van harde en onbewerkte stenen.
Op die muur staat: U zult nu uw God moeten gehoorzamen.
En mijn voeten zitten ook vast aan ketenen achter mijn billen en daaraan een onbreekbare ketting die niet meer te openen is in mijn leven aan een ring in de muur erachter waarop staat:
Uw staf is verdiend en onherroepbaar van God uw Schepper.

Nu mijn teennagels groeien en mijn vingernagels ook, ik heb ze lief rood gelakt maar geen vriend of vriendin in deze eeuw bezoekt mij en bemint mij.
Ik kan de Gevangenisbewaarder niet meer omkopen of verleiden, Hij God laat niet met Zich spotten, Hij heeft schoon genoeg van mijn verleidingskunsten, en Hij is de enige die mijn macht heeft gebroken voor een eeuw.

Mijn voeding is smeersel en vuil en mijn beker is vervuild water elke dag.
En mijn gevangeniscel is voorgoed.
Nu ik begin mijn ketenen en mijn kruisje te beminnen.
Ik ben slecht, slecht.
Maar ik ben ook zoet aan het worden.
Omdat er geen ruimte meer is voor mijn hoogmoed word ik nederig aan de ketenen in mijn cel en met mijn gehoorzaamheid voor mijn muren, met daarop mijn roeping geschreven: Alleen God moet u gehoorzamen, in smart.

Ik heb mijn voeten onder mijn billen, en zo bid ik zoete lieve gebedjes.
Ja God heeft mijn voeten geknield onder mijn billen gezet voor eeuwig.
Ik dank God ervoor voor eeuwig.

Schrijver: cornil, 26 februari 2012


Geplaatst in de categorie: religie

3.0 met 2 stemmen 95



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)