Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een mail aan de toekomst.

Vandaag was ik op zoek naar iets.
Een manier om van de tijd te genieten en het niet te verspillen aan gedachtes over werksituaties. Om het even te verwoorden, onopvallend van mijn werk wegsluipen om te genieten van de zon. Mijn werk moest worden ingeleverd aan het einde van de dag. Mijn baas was al weg want ja, die doet toch lekker wat hij zelf wilt. Ik moest mijn werk via de mail versturen. Naast een heerlijke nicotine-hijs is ook wikipedia mijn grootste vriend. Op zoek gaande naar de benodigde informatie kreeg ik, typend als een beest, een paar a4tjes vol. Met mijn jas al aan bedacht ik mij ineens dat ik dit niet voor het einde van de werkdag kon versturen. Ook ben ik ervan bewust dat zodra ik in het park lig, ik niet meer opsta voordat de zon is ondergegaan. Dus, Op zoek naar een manier om een mail te versturen in de toekomst. Ik stuitte op een bijzondere site. ¨Schrijf een mail aan jezelf in de toekomst¨. De kans dat ik hetzelfde mailadres over dertig jaar nog heb is kleiner dan de kans dat ik met een blij gezicht zuurkool eet. En die kans is niet groot. Het idee intrigeerde me. Wat als, wat als ik dit bericht echt over 30 jaar ontvang. En deze met alle vreugde lees. Ik heb gedaan wat ik wou, mijn leven is wat ik wou. Maar wat, wat als ik dit bericht met verdriet lees. Wie weet ben ik alleen, zonder vrouw of kinderen. Een eentonige baan met zo´n wekelijkse hobby, zo´n plek waar ze me liever niet meer hebben omdat ik geen toegevoegde waarde ben. Wat gebeurt er met mij als ik over 30 jaar mijn eigen e-mail ontvang vol vrolijke berichten. Hoe begin je aan die mail. Die mail die jou over een tijd verteld dat je de verwachtingen die je had toen je jong was en leefde, wel of niet heb weten te volbrengen.
Ik heb de mail geschreven. Al is het om mezelf over 30 jaar te confronteren met de feiten. Toen je jong was had je dromen over de toekomst. Het is nog niet te laat om deze waar te maken.

Schrijver: Desaunois, 27 maart 2012


Geplaatst in de categorie: tijd

5.0 met 1 stemmen 190



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)