Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Moeder(lijk)?

Moeder, waarom had ik nooit geboren moeten worden, als je me dagelijks dood knuffelde?
Was het uit eigen belang, dat je dat deed?
Want de éne keer vond je me lief en de andere keer was ik een "vervelend nest", een kreng....
Toen was ik nog een klein kind.
Later, toen ik een jaar of twaalf was, kreeg ik dezelfde boodschap, dat ik nooit geboren had moeten worden,
Ik begreep dat niet.
Je prees me om mijn talenten, mijn schoolprestaties en mijn resultaten over mijn pianolessen........
Tóch had ik het gevoel dat ik niet voldeed aan je verwachtingen.........
Toen ik in de puberteit kwam, wantrouwde je me, tja ik kreeg verkering en dat zette je aan het denken.
Door je waanideeën dacht je dat ik met mijn vriendjes naar bed ging en je verklaarde mij als HOER, nota bene!
Toen ik negentien was, trouwde ik een jongen van de kerk, daar voelde je je veilig bij.
Je kon me loslaten - dacht ik - dus ik voelde me bevrijd van al je bemoeienissen........
Enfin, ìk voelde me vrij en onbekommerd.
Ik kreeg 3 mooie dochters en ik was best wel gelukkig(!?)
Maar, je kón me niet loslaten, want jouw problemen kwamen dagelijks op me af, en hóe!!
"Ikke dit en Ikke dat en jij moet je bèk houden, want ìk ben aan het woord!!".
Toen kreeg ik wéér te horen:
"Je had nooit geboren moeten worden".

Àls ik nooit geboren had moeten worden, wie was ik dan?
Waar was dan mijn identiteit.......?
Hoe had ik dan in vredesnaam mijn kinderen kunnen vertellen wie ik was..............?
Als ik niet gewenst was, had me dan maar laten gaan.....want ik weet nog steeds niet wie ik ben................

Schrijver: Alida Booij, 28 maart 2012


Geplaatst in de categorie: woede

2.8 met 6 stemmen 200



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)