Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Gezocht als staatsvijand

Nu herinner ik me al jaren nauwelijks nog mijn dromen, daar de wijn zo zijn geruststellende werking heeft, maar onlangs droomde ik een heel heldere angstdroom. Ik stond ergens argeloos met een boek in mijn klauwen, terwijl er opeens vanuit het niets twee torenhoge kerels in een militair uniform op mij afkomen en achter een busje komen ze zich imponerend tegen mij aandrukken. Ze zeggen dat ze beiden generaal zijn en de meest brutale vraagt wat ik ben, kapitein of kolonel. Ik zeg dat ik geen van beiden ben en dat ik niet begrijp waarom ze mij zo op de huid zitten. Ondertussen zie ik een dreigende helikopter verschijnen, die met een blauw laserlicht mijn persoontje belicht. 'We hebben je getraceerd!', zegt de achterdochtige generaal, 'je kunt niet meer aan ons ontkomen! Al je gegevens zijn bij ons bekend en we blijven je opjagen, totdat je met je staatsgevaarlijke activiteiten kapt. 'Maar ik schrijf alleen maar zo af en toe wat op internet', sputter ik tegen, terwijl ik bij een tijdelijke afwezigheid van het helikopterlicht onmiddellijk de benen neem naar mijn veilige villa langs de Reeuwijkse Plassen, tenminste, mag ik aannemen. Ik check alle veiligheidssystemen en ik verstop mijzelf in mijn slaapkamer. Even later schijnt een irritant licht door mijn gordijnen en ik hoor de generaals op mijn terras springen, waar ik gisteren nog heel voorzichtig en gelukzalig nieuwe viooltjes in een beeld van een vrouw met een mand heb geplant. Ik snel naar de woonkamer, waar ik 112 bel en vraag of ze zo snel mogelijk de politie willen sturen, want de staatslieden zitten op mijn hielen. Gelukkig is er een politiewagen in de buurt en even later weet ik mij veilig in hun gezelschap. Eén agent leert me een trucje om het helikopterlicht onklaar te maken en ze weten de gevaarlijke indringers louter door hun aanwezigheid te verdrijven. 'Ze jagen op willekeurige individuen', zegt een agent, 'van wie ze vermoeden dat het terroristen in de dop zijn, vaak vanwege hun dubieuze uitlatingen en wereldvreemd gedrag'. 'Ze hebben zeer geavanceerde zoekmachines en hun aanhang moet gezocht worden binnen de top van defensie, justitie en politiek', vult hij nog even aan. Ik laat de heren dankbaar uit, maar sindsdien hou ik het Hollandse luchtruim nauwlettend in de gaten, want ik weet zo net nog niet of ik het gedroomd heb of dat...

Schrijver: Joanan Rutgers, 16 april 2012


Geplaatst in de categorie: individu

2.0 met 4 stemmen 88



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)