Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kind in zijn ogen

Alfons was zeventien jaar oud, mager en in de war.
In de wachtkamer bij de tandarts hoorde hij een liedje van de enkele jaren oudere Kate Bush, de man met het kind in zijn ogen.
De tandarts kon geen gaatjes vinden, Alfons ging opgelucht naar huis, maar het liedje bleef in zijn hoofd zingen.
Hij moest aan iemand denken toen hij het hoorde. De volgende dag wist hij het zeker.
Alfons was op weg naar zijn psychiater, en hij besefte dat het liedje over zijn psychiater ging.
Hij keek de psychiater in zijn ogen, en vroeg zich af of hij over het liedje moest beginnen. Maar vanaf eenzame hoogte begon de zenuwgeneesheer zelf over Kate Bush en haar andere liedje over de woeste hoogte. De man met het kind in zijn ogen kwam ook ter sprake.
De psychiater was verheugd over het feit dat Alfons zoveel over muziek wist. Op de piano van een tante had Alfons een Japans liedje geleerd, hij oefende het op de vleugel van de psychiater, die door de ongelijke vloer een beetje scheef stond.
Alfons keek naar het schilderij aan de muur, waarmee hij de psychiater had betaald. Een naïeve voorstelling en kubistische benadering van een droomgezicht. Een man met een kind in zijn ogen.
Hij hoorde hem wanneer hij ging slapen.

Schrijver: mobar
Inzender: Henk van Dijk, 16 april 2012


Geplaatst in de categorie: muziek

4.3 met 6 stemmen 265



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
17 april 2012
Email:
moi636yahoo.com
Ja, deze is erg goed. Sfeer wordt mooi opgeroepen.
Naam:
Wee
Datum:
16 april 2012
Rakend en prachtig geschreven.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)