Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Niet de eerste miskleun van Van Marwijk

De vaak bejubelde bondscoach Bert van Marwijk – maar medeverantwoordelijk voor het echec in de finale van het WK - heeft zijn eerste fout al weer gemaakt.
Hij heeft de allrounder Urby Emanuelson naar huis gestuurd, maar b.v. een houten klaas als Wilfred Bouma vooralsnog in de selectie gehouden.

Het voetballend vermogen van Urby is ongekend en zou heel goed van pas kunnen komen op de linksbackplaats die toch ingevuld zal moeten worden. En in veel situaties kan hij een goal meepikken: zie link.
Het risico dat je loopt door daar een al jaren afgeschreven dertiger neer te zetten of een jonkie (Willems) is veel te groot.

Opvallend is dat Van Marwijk niet kiest voor stilisten (Urby!) maar een voorkeur heeft voor harde werkers en regelrechte afbrekers (Kuyt; Van Bommel en De Jong).
Hij komt er soms ver mee (toegegeven) maar de eindstreep bereik je er niet mee.

En zonder goede invulling van de linksbackplaats lopen we het risico dat we na 3 ronden de oranjezooi in de steden, dorpen en cafés al op kunnen ruimen.


Zie ook: http://www.youtube.com/wa...?v=eYe8BSJCNYw&feature=related

Schrijver: Victor S., 16 mei 2012


Geplaatst in de categorie: sport

2.8 met 8 stemmen 241



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)