Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Woorden

Woorden - ze zijn zo snel gevormd, uitgesproken, geschreven. Een spel van letters die zich aan elkaar rijgen: kort, lang, snel, langzaam, toonloos of vol gevoel en emotie. Woorden - ze wortelen zich soms in je geest en zijn wel of niet van betekenis. Woorden - sommigen gebruiken ze overdacht, bewust en waardevol. Anderen strooien ze in het rond. Ze zijn dan gevuld met leegte.

Woorden vormen hele zinnen, zinnen vormen hele teksten... om uiteindelijk weer te vervagen in een spel van letters, vloeiend uit de pen in de hand van de schrijver. Enkel hij of zij weet wat ermee wordt bedoeld, wat ermee wordt gevoeld.

Woorden - zo fragiel en soms zo sterk, soms zo waar of slechts een leugen. Woorden - spiegels van het verborgene of sluiers van wat niet mag worden geweten. Velen houden er zich achter verborgen. Woorden - ik ben soms bang ze uit te spreken, soms bang ze neer te schrijven. Met woorden worden momentopnamen in je geheugen gegrift, soms onvergetelijk, soms met één veeg weer weggemaaid.

Woorden, gespeld met wervelende letters, gegoten in zingende lettergrepen. Woorden!

Schrijver: Katty, 20 mei 2012


Geplaatst in de categorie: taal

1.8 met 4 stemmen 156



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)