Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

WATERSPORT IN EERNEWOUDE

KANOTOCHT VAN FOPPE EN MARGREET

Op zaterdag van pinksteren gaan margreet en ik met de trouwe blauwe volvo met uitlaatgeronk naar eernewoude om te kanoën. Ik moet me wel wat inspannen om er toe te komen maar het lijkt me ook heel leuk. In de haven huren we voor 12 euro een grote ouderwetse groene canadese kano met drie zitplaatsen en ik zit voorin met een korte peddel aan een kant. We varen de haven uit naar het centrum en het gaat als vanzelf lijkt het wel en we hebben voor de wind en ik ben niet bang en de boot schommelt helemaal niet. Er is een shanty koor dat zingt nu is al je leed voorbij en heb je weer de vrijheid en dat is voor mij met mijn zieke hersens die het weer beter doen een mooi lied. Dan varen we verder langs het drukke kruispunt van waterwegen naar de overkant van de princessenhofrestaurant en leggen aan en kletsen wat en drinken appelsap en water en ik eet een banaan. Dan wil ik echter niet meer verder want we moeten ook nog een half uur terug peddelen tegen de wind in. Het gaat nog steeds best al is het nu wat drukker op het water. Dan leggen we aan bij het haventje en shantykoor nummer twee en gaan patat eten met cola en koffie en moeten pinnen we zijn dan mooi weer uitgerust. Dan volgt het beste laatste eind en ik peddel extra hard en we zijn na een uur peddelen en twee uur weg geweest weer bij de haven waar we de trouwe cano aan de kant hijsen. De bootverhuurder heeft al gezien dat ik wat mankeer en vind het knap van mij dat ik zo lang het heb volgehouden en er leuk uitzie maar toch vind ik het wat lastig dat hij mij zo ziet maar ja ik heb ook wat he. Dan kijken we nog even bij galerie koopmans naar meubels en schilderijen en gaan naar huis waar margreet weer silke ophaalt bij mama. Het was een leuk gevoel van vrijheid en het ging goed en ik ben ook bruin geworden in de zon op het water en was niet bang en we zijn niet omgegaan en ik ben niet eens erg moe wel warm en ga liggen en maak nog een kanokrant op papier en pas dinsdag typ ik dit stukje want het was toch de moeite waard om er nog een verhaal van te maken en wel bijzonder en bedankt margreet voor het idee het was heel leuk!



EERNEWOUDE OP HERHALING

Beitske en ik gaan met de auto met droog weer naar eernewoude voor mijn uitje. Het begint te regenen helaas en het zal ook niet weer droog worden helaas net als de vorige keer. Eerst koop ik drie stripboeken bij de supermarkt en we drinken gezellig koffie in het mooie café waar ook een hele zeilschool zit te schuilen. Dan gaan we naar het leuke bootje van beitske maar ik kan er niet in komen wegens te grote afstand maar ik neem nog een foto van een mooie radarboot the frisian queen. Eenmaal op het pontje is ons geld op en begint het nog harder te regenen zodat we nat worden maar zo onthouden we dit onvergetelijke uitje nog beter en de vorige keer had ik hier ook al de boot gemist dus dan maar nat maar dat is ook niet prettig. In de auto zetten we de ruitenwissers en de kachel aan en bij thuiskomst doe ik meteen een droge trui aan en drink twee mokken koffie en typ dit stukje voor beitske die nu natte nieuwe kleren heeft voor ze naar huis gaat weer het zelfde stukje terug want ze woont er. Eernwoude neemt helaas het woord water sport wel erg letterlijk want je wordt er nat van maar leuk is het er wel en de trilling is grondstoffelijk volgens het bommelboek.

Schrijver: foppe oostenbrug, 31 mei 2012


Geplaatst in de categorie: sport

3.3 met 3 stemmen 93



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)