Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vrijdagmiddag (voor Gerrie)

Het zit er weer op. Afgestoft, gezogen en als een dweil over laminaat en plavuizen gegaan. Het toilet blinkt als de spiegel boven de wasbak in de douchecel waarin ik mijn norse kop herken. En dan moet ik glimlachen want ik doe het voor jou, Gerrie. Tussendoor zit ik met een praatje en zet ik thee voor jou, rook je shaggie toch gewoon in de huiskamer, en ja zij wil er wel een koekje bij.

Arm in arm gaan we naar afscheidskussen aan de deur waar zij mij soms iets toestopt, onderweg voel ik het gewicht waaronder suiker gebukt gaat, ik heb al mijn krachten nodig om haar overeind te houden. Loslaten is een kunstje dat we beiden beheersen, zij weet dat ik mij aan het eind van de gang omdraai en zwaaiend het einde van de week bereik.

Er komt geen einde aan de vrijdagmiddag, ik zal altijd omdraaien en zwaaien voor Gerrie.

Schrijver: Fred, 19 juni 2012


Geplaatst in de categorie: liefde

4.2 met 9 stemmen 204



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
28 juni 2012
Email:
iris.guirretigo.com.py
Fred op zijn best, zoveel menselijke warmte gevende dat je er zelf een deel van weerkaatst voelt op je rillende huid, en vooral in je hart.
Naam:
J.de Groot
Datum:
20 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Warmt dóór de voordeur heen...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)