Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Zocht je mij soms...

Zoals je mij van de ene verbazing in herhaling laat vallen...over de rand van het geëmmer druppelt het te getikt om los te lopen, laat staan wat ik heb geslikt aan woorden...

zoals we geen spat veranderd zijn, reizen nog steeds de wereld rond in ons verwateren, sterven als bezielswaardigheid een droom van een dood uit.

Als ik kijk naar die roestvrijstalen kop als een gesloten oester, blijft proberen te dealen met het geheim van zijn verdwenen parel...sta ik op het punt om me nooit meer door golven van toppunt te laten raken.

Zocht je mij soms...je vindt altijd wel iets waar we een dieptepunt van maken.

Schrijver: Monique Methorst, 25 juni 2012


Geplaatst in de categorie: emoties

4.1 met 23 stemmen 338



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
26 juni 2012
Email:
moi636yahoo.com
Ja Joke en dat beschouw ik als een mooi compliment, dank je wel!
Naam:
J.de Groot
Datum:
26 juni 2012
Email:
joke190411telfort.nl
Monique, je weet wat ik bedoel hé
weer een echte Methorst!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
26 juni 2012
Email:
moi636yahoo.com
Heb lang gedubt of ik deze zou insturen, het is vrij persoonlijk, blij dat ik het toch gedaan heb, vanwege de mooie reacties.
Naam:
Iris
Datum:
25 juni 2012
Email:
iris.aguirretigo.com.py
Vreemd dat dit prachtig poëtisch verhaal mij meteen doet denken aan iemand die zich verhangen heeft. Ik denk dat die laatste zin "je vindt altijd wel iets waar we een dieptepunt van maken." veel lezers zal ontroeren; veel emoties zal losmaken. Dankjewel, Monique, voor deze uitstekende bijdrage.
Naam:
Hendrik
Datum:
25 juni 2012
Email:
klaassens38zonnet.nl
Een mooie tekst vol woordspelingen en taalkundige capriolen zoals 'bezielswaardigheid' en 'dealen met het geheim van zijn verdwenen parel'. Mooie hartenkreet, Monique, die ook wat mysterieus aandoet. Graag gelezen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)