Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Sluipmoordenaar

Vandaag een nieuw adres, 'oude' klant wordt nog steeds opgelapt. Ik bel aan, zeg tot twee keer toe mijn naam en dat ik zorg kom brengen. Deur zwaait open, heb de neiging om terug te wuiven maar ik houd mij in en betreed een lift.

Twee keuvelende dames op de galerij, schuilend voor de warmte. De ene zegt gedag, dus de ander is de klos, ik ga in haar woning huishouden.

Eenentachtig is ze en maakt nog altijd haar eigen sigaretten, tabak aan wat gezondheidsmalloten vinden. Heerlijk toch zo'n wijffie, niets meer te verliezen.

Tussen neus en lippen door vertelt ze me, ongevraagd, het moeilijk te hebben met mensen die met dementie te maken krijgen. We zijn het erover eens dat degene die dementeert het zelf niet merkt.

Vervolgens vraagt zij mij tot vier keer toe waar ik woon. Dementie is een sluipmoordenaar, maar zij is een lieverd.

Schrijver: Fred, 24 juli 2012


Geplaatst in de categorie: liefde

2.2 met 10 stemmen 193



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
A van de Aa
Datum:
13 augustus 2012
Top geschreven stukje
Naam:
Günter Schulz
Datum:
31 juli 2012
Email:
ag.schulztiscali.nl
Helemaal eens met Wee, Fred. De vraag van Joke is begrijpelijk wanneer je bedenkt, dat zelfs ik gretig van jouw hulp en zorg gebruik zou maken, indien de noodzaak zich in de praktijk zou aandienen!
Naam:
Wee
Datum:
26 juli 2012
Rakend mooi, Fred.
Naam:
J.de Groot
Datum:
26 juli 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Waar woon je Fred?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)