Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ziel op het doek

Het is wel mooi als je iets van je ziel op het doek krijgt. Ik kan eindelijk zeggen dat het me vanavond is gelukt. Iets wat buiten het dagelijkse is geraakt, maar toch de zeggingskracht heeft van het gewone. Het bruikbare van schoonheid niet door vergankelijkheid aangeraakt.
De bezielbare stolling na dwaze momenten van eindeloos lijkende worsteling, wanneer het begrensbare bereikbaar wordt, opeens dat moment van voor de schildersdood. Dan kom ik los uit malaise van medicijnen en het fatalisme van lotgenoten, dan heb ik opeens de vrijheid in een losse hand voor de schildersheimwee. In tedere beweging van verf onder het blauwe van vruchten, in ritmisch opgebrachte zuchten, met ogen die priemen, en tranen die dwalen, verzoen ik, bemin ik, vertraag ik, alles, voor mijn ziel op het doek.


Afbeelding: Zelfportret van de schrijver

Schrijver: mobar
Inzender: Henk van Dijk, 2 september 2012


Geplaatst in de categorie: schilderkunst

4.3 met 9 stemmen 556



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
J. de Groot
Datum:
6 september 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Mooi Henk, maar lieve Jongen is ook mooi.
Maar de kleuren zijn héél mooi,geeft iets extra's.
Naam:
wil melker
Datum:
3 september 2012
Email:
wlmelkerziggo.nl
Eindelijk schilderen met echte levensverf.
Geen verdunners meer nodig. Doorgaan zo Henk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)