Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

chronisch ziek

Niemand ziet het niemand merkt het.
Ze is een aanstelster hoor !
Kijk haar lopen, ze is ook op fitness !
Mensen mensen, wat oordelen jullie snel.
Mensen wat weten jullie weinig.
Ze probeert zich juist niet aan te stellen, probeert juist te zijn zoals iedereen.
Want dat is wat de mens wil.

Jullie zien niet dat ze af en toe heel duizelig is, zeer onverwacht.
Soms zeer onverwacht helemaal niet kan reageren, of verkeerd reageren.
Jullie zien niet dat de aansturing van de spieren soms totaal in de war is en ze haast niet kan lopen.
Soms kan ze doen alsof ze alleen maar last van haar knie heeft, die ooit gebroken is door botontkalking.
Soms denken jullie: “Kan ze niet beter uit haar ogen kijken”?
Maar jullie weten niet dat haar ogen soms zeer vertraagd de situatie in ogenschouw kunnen nemen.
Dat heb je met een niet aangeboren hersenbeschadiging.
Toch is ze erg blij dat ze af en toe kan doen alsof er niets aan de hand is.
Heerlijk vindt ze dat.

Alleen de conclusies van mensen is vaak niet zo leuk.
Maar telt dat niet voor heel veel chronische zieken, die dit van de anderen merken ?

Schrijver: Eva Mensch, 2 september 2012


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.9 met 8 stemmen 298



Er zijn 4 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
8 september 2012
dank je wel Annejan, het is autobiografisch.
Ik maak er geen valkuil van hoor,Soms heb ik echt nergens last van (milde vorm van ms ) en ik kan dus wel lopen hoor !
Naam:
Annejan Kuperus
Datum:
7 september 2012
Email:
ajkuperushotmail.com
Dit is nou wat je kan noemen, een hartenkreet naar mijn hart; 'toch is ze erg blij dat ze af en toe kan doen alsof er niets aan de hand is'. Zelf heb ik al sinds 1990 de neiging meestal te doen alsof er niets aan de hand is. Deze zin is volkomen begrijpelijk! Zelf begrijp ik deze als geen ander! Waak ervoor dat het niet jouw valkuil wordt...! Houd het bij af en toe, zodat mensen je later niet kunnen pakken vanwege het feit dat jij jezelf onbewust beter hebt voorgedaan dan je eigenlijk bent! Lees mij vanaf het begin van mijn schrijverscarrière op deze site en langzaam maar zeker zal jij lezen en begrijpen wat ik bedoel. Hoewel ik alles van me heb afgeschreven, zijn er wekelijks momenten dat ik denk...! Mooi geschreven! Als deze hartenkreet autobiografisch is, wens ik jou veel wijsheid en geluk! Overigens natuurlijk ook als het tegendeel het geval is!
Naam:
Eva Mensch
Datum:
4 september 2012
Dank je wel Günter, dit doet me goed.
Misschien dat ik dan toch iets nuttigs heb uitgedragen (big smile)
Naam:
Günter Schulz
Datum:
3 september 2012
Email:
ag.schulztiscali.nl
Je legt de vinger op een alom herkenbare plek (mag ik aannemen). Veel mensen in onze directe omgeving, ik zelf niet uitgezonderd, zijn soms te veel of alleen op zichzelf gericht. Mede daardoor ontstaan de door jouw beschreven situaties. Een beetje minder onbaatzuchtig denken én handelen zou al tot een beter begrip voor elkaar kunnen leiden. Met instemming gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)