Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kolderiek actueel 15

Verbaast u zich ook niet zo nu en dan? ‘Waarover’? Wel over de media. En dan in het bijzonder de dagbladen. Terwijl ik er naar kijk vraag ik mij zelf steevast af; “wat ben ik nu aan het doen, of/en wat zit ik nu te lezen?”
Ik kan soms nauwelijks een lachbui onderdrukken bij het lezen (zien) van het voorgeschotelde nieuws. Het gebeurt steeds meer dat de moderne journalistiek een diversiteit aan non-interesse, ‘al dan niet voorzien van een(schitterende) foto’ aan de lezers voorschotelt.
Of zit ik er naast? En wordt dit soort berichtgeving ‘gevreten’ zoals men dat met het vakjargon betitelt.
Het zal naar alle waarschijnlijkheid een bewuste keuze van de redacteuren zijn. Redacties die te allen tijden verantwoordelijk zijn voor het eindproduct.
Naar ik dacht hebben wij toch weekbladen gespecialiseerd in roddelrubrieken.
Deze bladen hebben immers daar het troebele recht op verworven.
Zo zag ik laatst het volgende en om u geheugen even op te frissen;
“Gordon is weer alleen, Gerard Joling is het zat, Lunch met Clooney onder …, Kylie met billen bloot, Ik ben Trijntje altijd trouw..., Vrouw steelt sperma, Ruud en Estelle weer…., Nog even geen tweede kind voor…
Zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan, maar ik zal u er niet mee vervelen, ‘althans’?

Daar ik in het buitenland woon, lees ik altijd de digitale edities van de bladen. En ik moet eerlijk zijn het is mij een waar genoegen dat ze er zijn, ook nog eens ‘gratis’ beschikbaar worden gesteld. Ook zij het toegegeven dat de berichtgeving over de sport in overvloed gegeven wordt. Dat ik goed op de hoogte word gehouden aangaande de binnen- en buitenlandse politieke ontwikkelingen. Dat ik soms eerder in de mij beschikbare digitale dagbladen lees wat er hier ter plaatse heeft plaats gevonden. Dat in tegenstelling tot de berichtgeving hier.
Dus reden om dan toch te klagen heb ik eigenlijk niet.
Nu, ‘juist ja, wat zeur je dan’?
Gewoon, ik word er zo verdrietig van als ik lees dat bepaalde personen weer een nieuwe liefde hebben gevonden, let wel nu zijn/haar ‘echte’ liefde.
Dan denk ik: “oh, als het nu maar de ware is”.
Pfffffffffffffff


Zie ook: http://www.mijnbestselle.nl.janborst/

Schrijver: Ivan Grud, 27 september 2012


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.8 met 16 stemmen 179



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ivan Grud
Datum:
3 oktober 2012
Email:
grud-ivanhotmail.ph
Maar dan moet men die 'ware' wel in zijn waarde laten en dat ontbreekt bij deze mensen nog al eens.
Naam:
Jennifer
Datum:
30 september 2012
De ware ware is waarschijnlijk daar waar de schijn geen schijn meer is, maar alleen de waarheid.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)