Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kolderiek actueel 21

De naïviteit in het algemeen.
Weet u, ik zag een kort interview met de opperverslaggever van alle wielerverslaggevers, de Heer Mart Smeets.
Het gevraagde aan hem luidde;
“ hoe denkt u nu over Lans Armstrong. Nu, hij bij monde van zijn ploegmaats beschuldigd is van gebruik”.
Daar moest Mart toch even over nadenken. Het hoofd ietwat opzij, de kin omhoog gehouden zei hij;
“ ja kijk, dat hij gebruikt heeft…. Maar hij heeft tegen mij gelogen”.
Ja, en dat mensen, dat kan nu eenmaal niet, er mag veel, maar een renner liegen tegen 'Mart Smeets' ?!
Nu is het in de hele wereld bekend dat het gebruik van doping algemeen is in de wielersport.
Waarom moet men nu alsnog Armstrong zijn veroverde titels 'let wel als tourwinnaar' ontnemen. Dus dat wil dan zeggen, dat de nummer twee welke eventueel die titels zou toegewezen krijgen, niet gebruikt heeft.
Deze renner zou dan zich nimmer schuldig gemaakt hebben aan doping?
Als men hier toe overgaat, zal de hele geschiedenis van de wielersport op de schop moeten. Wij kunnen immers gevoeglijk aannemen dat niet alleen Armstrong maar zo ongeveer al de renners zich schuldig hebben gemaakt aan het gebruik van een middeltje. Dit uitsluitend om langer en beter in het zadel te blijven. Er zijn immers bergetappes die normaliter niet te doen zijn.
Dus, men moet nu niet doen alsof het een ‘zo juist’ ontdekt fenomeen is.
Op voorstellen om de etappes in te korten, en aldus de prestaties zonder middelen hoog te kunnen behouden, daar werd en wordt direct afwijzend op gereageerd door de ‘Tour Bonzen’.
Nee, dat zou niet ten goede komen aan de deze sport.
Is voor mij volkomen onduidelijk, maar….
Duidelijk is wel, men wist het wel dat er gebruikt werd, maar wilde het ook weer niet weten. Overduidelijk in deze was en is, de ‘factor geld’.
Wij kunnen dus gerust aannemen dat het ongeslagen tijdperk van Armstrong systematisch is gehandhaafd. Ook hier geld de gulden regel; “geld stinkt niet”. Echter, zolang als het goed gaat. Het werd echter eentonig, dus Armstrong ‘af’.
De hele affaire moge met zich mee brengen dat de top van deze ‘Tourbonzen’ eens vervangen gaat worden, de etappes ingekort en of gecontroleerd gebruik van middelen wordt toegestaan.

De humor in deze is, er is geen weg terug, de weg van het toegeven.
Niet voor Armstrong en zeker ook niet voor de Tourbonzen.
Dus er is door Armstrong ‘nooit’ gebruikt.


Zie ook: http://www.mijnbestseller...alogsearch/result/?q=Ivan+Grud

Schrijver: Ivan Grud, 13 oktober 2012


Geplaatst in de categorie: sport

3.4 met 11 stemmen 212



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
h.p
Datum:
13 oktober 2012
Email:
prive.punseliecasema.nl
helemaal goed. ook een goede les voor onze grote mart smeets!
Naam:
J.de Groot
Datum:
13 oktober 2012
Email:
joke190411hotmail.com
Het onmogelijke van een mens eisen met "de gewone" middelen, is onmogelijk.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)