Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Beste sinterklaas

Ik schrijf u om te zeggen dat het voor mij dit jaar wel een onsje minder mag. Het voelt niet goed om zo rijkelijk bedeeld te worden terwijl in het Midden-Oosten zulke vreselijke dingen gebeuren. Afrika staat zoals u kunt zien op tv nog steeds in brand. Het voelt ook niet goed dat er nog steeds kinderen, die toevallig op verkeerde plek zijn geboren, onnodig sterven. Sinterklaas, Ik wil u zeggen dat de crisis veel groter is dan in de media steeds wordt verondersteld. In Europa kost het ons veel geld en levert het grote frustraties op, maar in de derde wereld woekert hij onevenredig veel harder. Ongrijpbaar strooit hij met de dood om zich heen. Daarom, sinterklaas, vraag ik u dat kleine stukje van de taart dat u voor mij op het oog had, dit jaar maar niet aan mij te schenken. Geef het weg aan hen die het echt kunnen gebruiken. Met alleen een warme glimlach in mijn omgeving ben ik al heel tevreden. Als u de kerstman ziet, kunt u hem dat dan ook even vertellen.

Alvast bedankt!

O en als u Mark Rutte nog eens spreekt, vertel hem dan dan hij moet stoppen met het verkwanselen van onze normen en waarden.

De hertog

Schrijver: De hertog, 30 november 2012


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.0 met 2 stemmen 138



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)