Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Van verslaving naar herstel!

Hallo allemaal,

Ik heb een boek geschreven en dat wordt uitgegeven.
Ik wil het verhaal hier in het kort met jullie delen.
Het is waargebeurd en gaat over een vrouw, Lisa (fictieve naam), die acht jaar lang verslaafd was aan alcohol en medicatie.
Zij vertelt eerlijk de enorm zware weg die ze afgelegd heeft. Eerst haar eigen gevecht, acht jaar lang, met vallen en opstaan, om van de middelen af te geraken, maar steeds verloor ze de strijd.
Later bezocht ze drie AA-vergaderingen in een week, maar ze slaagde er nog steeds hoogstens zes weken in om nuchter te blijven.
De wanhoop van haar gezin en familie, even dachten ze dat het de goede kant uit ging, maar dan werden ze steeds weer op de feiten gedrukt.
Ook had ze talloze opnames op psychiatrie, waar ze steeds binnen gebracht werd nadat ze zich bijna in coma gedronken of geslikt had.

Tot ze zich ten einde raad liet opnemen in een ontwenningskliniek, waar men haar voorspelde dat er slechts één op de dertien zou slagen. Toch nam ze zich voor om die één op de dertien te zijn, anders was haar leven al bij voorbaat voorbij. Dit was haar laatste kans of ze zou alles verliezen, kinderen, man, ouders, familie en vrienden, en waarschijnlijk ook haar eigen leven, want hierna was er niets meer.
Ze beschrijft haar verblijf in de ontwenningskliniek, waar ze werkelijk alle lagen van de bevolking zag passeren, en waar er geen dag voorbij ging of iemand verviel in zijn oude verslaving.

Het was een zware strijd, want stilaan veranderde zij als mens, maar het thuisfront veranderde niet mee. Ook dit vroeg om grote aanpassingen, die veel geduld en begrip van beide kanten nodig hadden.

Waarom ik dit boek geschreven heb?
Er gaat bijna geen week voorbij of je hoort ergens dat er weer iemand is aangereden door een dronken persoon, dikwijls met vluchtmisdrijf.

Dan nog de feiten: België alleen al telt 900.000 alcoholisten, daar de pillenverslaving nog bijgerekend,(wat zeker zo gevaarlijk is), en diegenen die hun probleem nog niet onder ogen zien.
Ook vond ik het verhaal belangrijk om een taboe weg te nemen, dat dringend weg moest genomen worden.

En voor mensen die samenleven met een verslaafde in hun gezin of familie. Zodat ze toch een beetje inzicht krijgen in het begrip 'verslaving'.
Misschien kunnen zij zo iemand aansporen om toch die eerste stap te zetten, of kunnen ze voor zichzelf hulp zoeken, hoe ze het best een verslaafde benaderen.

Ik ben heel blij dat het boek uitgegeven wordt, want als er ook maar één iemand iets aan heeft, was het de moeite waard om het neer te pennen!

Met vriendelijke groeten van Anita!

Schrijver: Anita Van Besauw, 19 mei 2013


Geplaatst in de categorie: drank

3.2 met 8 stemmen 400



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
kristine
Datum:
8 september 2016
Email:
stovelotion1live.nl
Ik schrijf ook boeken, lieve Anita, wel onderlegd!
Dan ook mijn zo prangende vraag afvuren, al ben ik hier net ingelogd.
Is jouw dochter nu clean?
Tal van twijfels hoor!
Zogezegd afkicken in hospitalen, men propt je gewoon vol Valium en zooi.
Dus meerdere verslavingen! Helaas.
Inderdaad Anita, ik vrees dat je jouw dochter niet begrijpt. Kan ook niet.

Ik lees ook de dikke nonsens van nita.
We leven nu in een wereld waar geweld, seks dik troef zijn. Sensatiebelust. Mij zal het nooit wennen... ben er nog trots op ook.
Gewild ontwennen; dat kan echt hoor.
Men dient gemotiveerd te zijn! Klemtoon op motivatie!!!
Begrip vindt men bij lotgenoten, nooit elders.
Kans op slagen bestaat echt al is zij zeer miniem.
Jouw dochter mag mij contacteren; erg graag.
Je boeken mag je echt wel jatten.
Bal in jouw kamp, dus te nemen of te laten.
Tranen, allesweters dienen zich te informeren.
Plicht volbracht, dacht ik.
Naam:
Boekenwurm
Datum:
22 mei 2013
"Hallo allemaal, ik heb een boek geschreven"
nou en?
Doen veel mensen.
"De Slechte" ligt er vol mee, zegt niks!
Maar toch succes!
Een echt goed boek schrijven is een kunst.
Naam:
nita
Datum:
19 mei 2013
Email:
anitabexs4all.nl
Beste Anita,
Ik weet niet waar je rol in dit verhaal is. Verslaafde mensen kunnen je echter horendol maken! De meest meest zware taak heb je zelf, als begripvolle medemens! Sta er ook voor jezelf. Sommige mensen wil je wel maar kun je soms zelf niet helpen.
Hopelijk lukt het, maar soms moet je voor jezelf kiezen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)