Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

September

De hemel van september is lichtblauw of staalgrijs. Ik hou van dit seizoen waarin de nieuwe potloden geslepen worden (je ruikt hun geur van cederhout), waarin de boeken weer geopend worden, waarin de berken en beuken nog net niet verkleuren en waarin je al thuis kunt zitten als je geluk hebt met slagregens tegen de ruiten.

Ik hou van dit seizoen maar ik neem niet meer plaats in de schoolbanken, hoewel zij soms aanlokkelijk zijn, ik schrijf niet meer in nieuwe schriften, niet meer op schone leien.
De leertijd is voorbij, de waarheden zijn overdacht die in hun bonte waaier de mensheid regeren. De filosofieën waren onontwarbaar voor mij, zoals zij, in een Gordiaanse knoop verstrengeld, niet tot de Weg en de Werkelijkheid voeren.

Daarom kijk ik slechts naar de hemels van alle seizoenen die tonen wat nergens anders gelezen kan worden......

Schrijver: I. Broeckx, 6 september 2013


Geplaatst in de categorie: filosofie

3.2 met 4 stemmen 147



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
6 september 2013
Een prachtige conclusie, want de menselijke ratio is inderdaad ver ondergeschikt aan de wijsheden van de natuurfenomenen, die helaas door de meesten uit cultuurangst niet gelezen worden.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)