Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Droefheid, der mensen erfdeel en verdriet, uitgevaardigd door onbekende hand.......

Hoewel het pas januari was, dansten kleine, zwarte vogels in de lucht en een bleke halve maan vertoonde zich boven de nog kale bomen.
De droefheid drong achter mijn ogen en zij steeg me naar de keel; droefheid om evenzovele benoembare als onbenoembare zaken;
Droefheid om de moeder, die de zoon had moeten afgeven, overgeven aan vreemden en had moeten achterlaten in de inrichting;
Droefheid om de echtgenote, vastgekluisterd door de huwelijksbelofte aan de verlamde man;
Droefheid om de vrouw, die de zuurstoffles tot vaste "metgezel" heeft sinds jaar en dag en aan wie het onherroepelijke einde reeds is aangezegd.....
Verdriet drukt op de wereld en op de mensenharten met een loden last; verdriet, uitgevaardigd door onbekende hand; tranen zijn het erfdeel der mensheid; alsmaar meer tranen; zij vloeien binnenskamers en verder overal; tranen zijn ons erfdeel......

Schrijver: I. Broeckx, 25 september 2013


Geplaatst in de categorie: verdriet

3.2 met 6 stemmen 123



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
29 september 2013
Email:
hmessielive.nl
Ineke, je hebt gelijk dat er tranen te over in het leven zijn. Maar Joanan beschrijft ook weer iets te veel de psychiaters als de weldoeners van de toekomst.
Moge jouw persoonlijk geloof in God of moraal jou voorthelpen en opheffen. Zullen wij het jaar 2040 nog halen?
In elk geval wens ik jou een hart onder de riem voor nu en later.
Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
25 september 2013
Er zijn genoeg positief ingestelde psychiaters, die je uit deze zwarte, stinkende gierputhel kunnen helpen, als je maar wilt meewerken!
Na de nodige, stevige, psychologische transformatietechnieken zul je na verloop van tijd het tegendeel gaan beweren. Ik schat rond het jaar 2040. Kom je er nog genadig vanaf.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)