Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Misère om een film? (Les Misérables)

Vlakbij het Zwembad "Stappegoor", in een uithoek van Tilburg die mij maar al te bekend is (daar bevinden zich ook het grote Sportcentrum "T-Kwadraat" en de ijsbaan) kan men de enorme bioscoop "Euroscoop" aantreffen met haar vele zalen.
Er zou daar een film vertoond worden: "Les Misérables" en inderdaad werden op een gigantisch, breed scherm de, voorwaar niet geringe, troebelen en woelingen die voorafgegaan zijn aan het mateloos indrukwekkende evenement en schouwspel van de Franse Revolutie uitgemeten.

Een dame, wier lange, voorheen florissante haar door onbekende oorzaak en hand was gemillimeterd, huilde en jeremieerde op grenzeloos larmoyante wijze om het verlies van een liefde.
Een sterfscène is buitengewoon pathetisch uitgebeeld en sleept zich voort en voort, tot mijn vriendin en ik tegen elkaar het verlossende woord spreken, het woord dat ons beiden op de lippen lag en dat wij tenslotte tot onze opluchting uitwisselden: "Het is een draak!"

Schrijver: I. Broeckx, 5 oktober 2013


Geplaatst in de categorie: film

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 97



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)