Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Godfried Bomans zei ooit eens:
"Als je iets doet, dan moet je het direct goed doen!"
Ik heb mij in mijn korte leven, tot nog toe, geprobeerd
daar aan te houden...
Ik begin niet zomaar iets; ik bouw langzaam mijn doel, een pad dat recht voor mij uit ligt, op en uit.
Ik roep niet zomaar wat, daarvoor heb ik een te strenge vorming achter de rug!

Schrijver: Petra Hermans, 15 december 2013


Geplaatst in de categorie: individu

2.8 met 4 stemmen 1.060



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Koert Karlson
Datum:
16 december 2013
Griezelig, mensen die alles wat zij doen, meteen ook volmaakt willen doen. En zo ja, wat is dan 'volmaakt'?
Bomans' latere werken zijn volgens mij helemaal niet zo direct 'oppervlakkiger' dan het vroege werk.
Naam:
Han Messie
Datum:
15 december 2013
Email:
hmessielive.nl
Godfried Bomans wilde alles wat hij deed, meteen ook volmaakt doen. Hij had een vlotte geest, die tot veel en snel werken in staat was.
Opvallend is dat zijn latere werken oppervlakkiger zijn dan wat hij als aankomende schrijver op papier zette. Ging hij te gauw op zijn lauweren rusten?
Petra Hermans heeft gelijk dat ze eerst alles voorzichtig overweegt en min of meer uitstippelt voordat ze een weg inslaat.
Petra, een gelukkig kerstfeest en dat er nog veel van jouw hand mag komen in 2014.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)