Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een wonderlijke ontdekking/Twee koninklijke vogels.....

De straten van Tilburg west lagen er stil en grijs bij in de lichte motregen.....
Toen ik voortwandelde op mijn weg naar huis, werd opeens mijn aandacht getrokken door een krassend, schor geluid en, even van de weg af, ontwaarde ik bij nadere inspectie, in een uithoek, in een grote kooi twee koninklijke, majestueuze vogels, twee papegaaien met schitterend blauw en oranje verenkleed, balancerend op de stok met behulp van hun elegante staart; twee vreemde, wonderbaarlijke tropische gasten, vormgegeven door een onbekende als een ongeëvenaard kunstwerk en schijnbaar zo misplaatst te midden van de saaie grauwheid van de straten, van het alledaagse leven, van het overbekende.
Ik probeerde de vogels aan te spreken met de enige, onbeholpen woorden die ik spreek in hun taal: "Lorre!,Lorre!"
Arrogant en hooghartig keerden zij mij de rug toe, hun gevederde rug van een ongelooflijk, onbeschrijflijk blauw en ze krasten en schreeuwden schijnbaar verontwaardigd dat ik inbreuk scheen te willen maken op hun inderdaad koninklijke waardigheid, dat ik mij toegang probeerde te verschaffen tot hun wereld, tot hun overigens voor altijd onbekende wereld.
Mysterieus, voor altijd mysterieus zijn en blijven de schepselen van de Natuur, ons wellicht geschonken als troost en onaantastbaar kunstwerk te midden van het hartverscheurende, onbeschrijflijke, ten hemel schreiende leed dat alomtegenwoordig is en in ontelbare vormen, gradaties en schakeringen de mensen en de wereld overspoelt.....

Schrijver: I. Broeckx, 15 februari 2014


Geplaatst in de categorie: dieren

3.3 met 3 stemmen 83



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)