Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De toestand in de wereld (een oud programma op de radio) is heden ten dage nog net zo actueel om daar eens een lichtje over te laten schijnen.
Ik zeg het simpel, ik ben ook heel simpel.

Als elke geloofsrichting nu eens eerst zelf zou proberen elkaar te vinden, en niet elkaar direct al naar het leven te staan, misschien is er dan nog eens een kans op dat er iets zou kunnen veranderen in de wereld.
Voorbeeld nu heel actueel, een goede islamitische partij is al niet te verwezenlijken.
Ze vechten elkaar zelf al de tent uit.
Onderlingen verdeeldheid (in eigen groepering/geloofsovertuiging)dat is overal de nekkenbreker.

Dát zouden de vernieuwingen kunnen zijn die dan de mensheid
'misschien' eens iets verder zouden kunnen brengen.

Schrijver: J.de Groot, 20 maart 2014


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.9 met 17 stemmen 298



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Jan Borst
Datum:
29 juni 2015
In de herhaling een ultieme oplossing voor de gewelddadige onzin, als ze nu eens een bom zouden fabriceren die in een klap alle geloof van de aarde zou kunnen vegen, dan steek ik het lontje wel aan.
Naam:
Ivan Grud
Datum:
6 april 2014
Email:
grud-ivanhotmail.ph
als ze nu eens een bom zouden fabriceren die in een klap alle geloof van de aarde zou kunnen vegen, dan steek ik het lontje wel aan.
Naam:
J.de Groot
Datum:
22 maart 2014
Beste Len,
De eerste vraag luidt: waarom zijn wij op aarde...
nou dat weten we nu: om te tobben!

En Günter ik begin pas ben net wakker -;)
Naam:
Len Cornelis
Datum:
21 maart 2014
Of jij wel zo simpel bent, beste Joke? Ik betwijfel dat. Dit gezien het aantal doordenkers op deze site van jouw hand.
Overigens weet ik bij deze bewering niet zeker of oplossen van onderlinge verdeeldheid op zich al veel zaken oplost. Het blijft min of meer tobben, is mijn indruk.
Naam:
Günter Schulz
Datum:
21 maart 2014
Je hoeft niet per se van hetzelfde kaliber van G. J. B. Hiltermann te zijn om je oprecht en gemotiveerd met de actualiteit bezig te houden. De assertiviteit én jouw vechtlust zijn duidelijk verwoord in deze hartenkreet.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)