Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Twee paaseitjes.....

Twee paaseitjes gaf je me mee, liefste, beste, op de lange weg die me wegvoerde van jou, steeds verder weg, op weg naar mijn eigen eindbestemming: twee paaseitjes; het ene had een gouden papiertje om zich heen en het andere een dieppaars.
O, goden, die de wereld in de steek gelaten hebben, waar is troost? Hoeveel tranen moeten mijn ogen schoonspoelen voor zij het leed van anderen kunnen zien?
Je was zo goed, zo eenvoudig; het kwaad dat bestond bij anderen kon je nooit zien; in het heldere meer van je innerlijk kon zich nooit een demon of satan weerspiegelen.
Je was tevreden met een simpel boeketje van veldbloemen....
Waar is troost in deze wereld?

Schrijver: I. Broeckx, 29 juli 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 5 stemmen 95



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
31 juli 2014
De troost is bij en door die liefste van jou, die je met twee paaseitjes liefdevol trakteerde. De mensen, die in eenvoud leven en met eenvoud tevreden zijn, zijn vaak het dichtste bij God! En ik kan je geruststellen, want de goden zijn meer nabij, dan jij denkt! En jouw liefste is vooral door hen omgeven en bemind! En jij natuurlijk evenzeer, omdat je dit waargenomen hebt!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)