Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

V.H.J. de Beer

Zonder V.H.J. de Beer had de wereld op deze wijze niet meer
rondgereden! Hij ontwikkelde met collega's een revolutionair idee betreffende katalysatoren.
Hij gaf lezingen over de hele aardbol. Vergezeld door zijn vrouw Lucy liet hij overal zijn baanbrekend werk horen,
om nooit verloren te laten gaan.
Er zijn inmiddels ook leuke anekdotes over verteld in de privésfeer. Voor de wereld is hij een groot chemicus die de aarde niet vergat en nooit zal mogen vergeten. Als het aan mij gelegen ligt!

Godzijdank, bezit hij naast zijn wetenschappelijk streven
ook een behoorlijke dosis aan emotionele en sociale intelligentie, die hij zeker niet onder stoelen of banken
wenst te steken....
Zijn humor klinkt weergaloos en blijft
weerklinken in mijn hoofd, zoals hij mij zijn steun heeft
toe beloofd.

Het is het zwijgen, het is het luisteren, het is elkaar leren kennen via de telefoonlijn tussen Tilburg en Nuenen.
Het is het bouwen vanuit een ver verleden, een heden te delen voor een glorieuze en grandioze toekomst!
Samenzijn, samen doen en samen ontdekken staan centraal in zijn persoon. Zijn persoonlijkheid straalt idealisme en goedertierenheid uit om de huidige wereld met nieuwe creatieve ideeën te verrijken.

Voor mij is hij nog altijd oom San die me door dik en dun wil steunen! Hij vond mij de moeite waard om te leren kennen! Hij is niet alleen een vervangende vader, maar eveneens een ervaringsdeskundige op het gebied van
leren beheersen om een plan bestaansrecht te verlenen.
Zijn kennis met mijn vaardigheden smeden een betere wereld voor ons allen en het enige dat ik had te offeren was mijn ziek zijn. We leggen een geheel nieuwe weg bloot, samen, in het waarderen van klein en groot.
Als ik voor iemand een knieval zou doen, dan wel voor hem, maar we zijn inmiddels zo goed als gelijkwaardig geworden.

Het was het plan, het hoger plan tussen een klein nichtje en haar oom San waarnaar ik vroeger opkeek.
Het is het verbond tussen hem en mij gesmeden vanuit caritas en respect, is maar dat je het even moest weten: er valt uiteindelijk niets meer te meten als alleen dat wat we samen hebben gedaan voor een menswaardig bestaan!

Santé!

Schrijver: Petra Hermans, 5 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: familie

1.8 met 5 stemmen 122



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)