Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinnering aan mijn vader/The day the music died.....

Vader, ik zie nog de kleurige platenhoezen met Franse, Duitse en Engelse teksten op tafel liggen in de achterkamer van het goede ouderlijke huis. Wanneer het ragfijne naaldje het zwarte, glimmende vinyl aanraakte, vulden overweldigende klanken de kleine ruimte en namen stormachtige, overweldigende gevoelens bezit van mij, die zelfs de solide vesting van mijn verstand dreigden aan te vallen (maar zij waren als een leger, dat halt moest houden voor de muren). Nu zijn de stemmen van Mozart en Mendelssohn verstomd en ook je voetstappen op de plavuizen hoor ik niet meer als je terugkomt van je wandeling.....

De geuren van je exotische pijptabakken zweven niet meer in het rond en ik verneem je commentaar niet meer op je geliefde filosofen.
Maar, vader, in diepe, ongekende lagen van mijn bewustzijn heb je je onveranderlijk gevestigd en vanuit het doodrijk, vanuit de onbestemde verte waar je bent, verschijnt mij in dromen jouw gezicht, hoor ik jouw stem en jouw muziek, alsof je nooit meer afscheid kunt nemen van je oudste dochter.

Vader, jouw gestalte is in mijn hart en bewustzijn gegrift als een inscriptie in een oude munt, een inscriptie ten teken van altijddurende liefde en trouw....

Schrijver: I. Broeckx, 14 augustus 2014


Geplaatst in de categorie: liefde

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 991



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
15 augustus 2014
Een integer herinneringsgedicht voor je vader in het hiernamaals. Die klassieke elpees van hem, in combinatie met de zoetgeurende pijptabakken, hebben je hoogstwaarschijnlijk geïnspireerd tot je emotionele schrijverschap. Hij heeft je een geweldige ondergrond gegeven. Zijn intense sfeer is nog steeds bij jou aanwezig.
Ook wij zijn geesten in een tijdelijke verpakking. Daarom is de geestelijke/spirituele ontwikkeling ook zo enorm belangrijk! Fijn dat je dat onderliggend prachtig aangeeft! Hij houdt nu nog meer van jou, dan tijdens zijn aardse verschijning! Goed gevoeld!...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)