Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Cadeautjes voor een broer........

In mijn woonkamer, die wel iets weg heeft van de kamer van een overjarige studente, staat sinds kort een fleurige plastic tas met het joyeuze en "optimistische" opschrift "Top Toys" in felgekleurde letters.
De tas bevat de cadeautjes die ik, in weerwil van het bepaald niet zachtzinnige maar wellicht als "wreed" te karakteriseren beleid van regering en gemeente t.a.v. de "minima" aanschafte in een speelgoedzaak waar de artikelen wegens aanstaand faillissement drastisch waren afgeprijsd.

Ik had de spulletjes niet mogen kopen volgens de afdeling "Dienstverlening" van de Gemeente (vanwaar de geheel misplaatste benaming van dit regiment, van dit peloton zakkenvullers, van deze verzameling klerken die hun afspraken niet nakomen en die er vrede mee moeten kunnen hebben de onschuldige uitkeringsgerechtigden financieel kaal te pikken en uit te kleden en die in ruil voor wat men nog zeer bezwaarlijk kan omschrijven als "dienstverlening" hun vette salaris opstrijken?)

Ik zou in feite mijn zwakzinnige broer die als enig soelaas in zijn ellendig inrichtingsbestaan de spaarzame bezoeken van zijn zussen kent en wiens geestelijk niveau nooit dat van een driejarige bereikt heeft volgens de afdeling "Dienstverlening" van de Gemeente die het wurgkoord van de financiële malaise steeds strakker aanhaalt om de hals van de ongelukkigen nooit mogen verblijden met de onnozele cadeautjes waarnaar hij zo uitzag en die het feestelijke moment van het incidentele en zo gewenste bezoek een extra glans en dimensie zouden kunnen verlenen.

Want iedere "nodeloos" uitgegeven euro op de bankafschriften van genoemden wordt nauwgezet geregistreerd en gecontroleerd; niets kan ontsnappen aan de scherpe en alleswetende, allesziende adelaarsblik van de ambtenaren en hun tot het uiterste doorgevoerde kruideniersmentaliteit die zelfs een daad van de meest elementaire en zeer vereiste menselijkheid schijnt te moeten verhinderen, viert hoogtij zodat het armzalige, schamele en hoe dan ook geheel ontoereikende "inkomen" slechts besteed mag worden aan het uiterst noodzakelijke levensonderhoud en feite zelfs niet meer daaraan......

Schrijver: I. Broeckx, 3 september 2014


Geplaatst in de categorie: geld

4.7 met 3 stemmen 89



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)