Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Symbool voor een magische wandeling.....

De foto oefent door de atmosfeer die ze uitstraalt een goede werking uit op al mijn zintuigen. Ze toont het antracietgrijze water van het Wilhelminakanaal met in de schimmige verte de ijzersterke constructie van de ophaalbrug. Nog juist op de voorgrond, in pasteltinten, een gedeelte van een passerend schip. Uit de blinkend-metalen schoorsteen kringelt een rookpluim.

Onder de brug, heel ver weg, tekenen zich met alle scherpte de zwartgekleurde lichaampjes af van eenden, dobberend, deinend en drijvend op de woelige stroom.

De avond valt op de foto over Tilburg; zij beeldt het schaarse licht uit dat schaduwen werpt over het hele tafereel.
Op mijn wandeling naar HEM passeerde ik de brug, passeerde ik het kanaal.
Vaak droom ik weg en voel ik de troost van de blijvende schoonheid en van de herinnering die mijn foto voor mij betekent.....

Schrijver: I. Broeckx, 11 september 2014


Geplaatst in de categorie: emoties

2.0 met 1 stemmen 65



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)