Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

foppe de egel

DAGBOEK VAN FOPPE DE EGEL

ik werd geboren in de hete zomer van 68 en toen ik groot was ging ik alleen wonen maar er kwam een koude winter en toen kwam ik in een egelopvang want ik had het zo koud. Toen ik er uit kwam ben ik gaan zwerven en voel me alleen, in de herfst kruip ik onder een bedje van bladeren en houdt de winterslaap totdat de zon mij wakker maakt en een honger dat ik dan heb!
Ik ga 's nachts lopen scharrelen beter gezegd en op zoek naar wurmen en insecten. Van mensen houd ik niet daarvoor vlucht ik want ze hebben auto's en dan rijden ze je plat. Ik slaap dus overdag omdat ik niet kan zien en ruik heel goed.
Ik ken ook het sprookje van de haas en de egel en ze kwamen dus tegelijk aan. Foppe weet dat ook en er zijn hier ook hazen en een pony en een veldmuis die mijn vrienden zijn en de vogels en in de nacht de maan die mijn pad verlicht vandaar dat ik 's nachts ook nog dicht op mijn typemachine en een walkman mp3 op heb met zee geluiden en uilenroepen.

Op een dag stond foppe mij te storen in mijn foppe overdag slaap en Ik weet hoe ik dat haat ik knorde keihard want ik moest denken aan mijn gevoelige wollige zachte onderbuik en toen zette ik al mijn stekels op die mij beschermen en foppe ging weer weg maar schreef dit verhaaltje omdat dat in de flow stond over een egel in chicago die bij een mensje woonde en dat wilde foppe ook wel maar wel schrijven maar niet als egel die hoort niet in een pretflat maar in zijn natuur en wil het liefste rust en slaapt heel goed en krijgt zijn eten op tijd zoals in het pension waar ik nu ook weer vlakbij woont want als er weer zo'n winter komt en er is geen eten dan is de redding nabij.

Zolang een egel eten heeft en stekels heeft hij niets te vrezen amen

foppe de egelschrijver.

Schrijver: foppe oostenbrug, 14 september 2014


Geplaatst in de categorie: dieren

4.2 met 5 stemmen 146



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
J. de Groot
Datum:
17 september 2014
Lieve Foppe, schrijven is niet alleen leuk om te doen maar zeker ook een manier om jezelf een weg te banen in een wereld die niet door iedereen zomaar te begrijpen is.
Jij heb vanaf het begin af aan je beperkingen duidelijk weer gegeven. Zonder opsmuk heb je je eigen situatie hier duidelijk aan de kaak gesteld.
Je fantasie gebruikt en heel goed laten weten dat je toch ook duidelijk in het leven staat.
Dat je nu fans hebt is niet zo moeilijk Foppe,
gewoon omdat je een van de weinigen bent die duidelijk zichzelf is.
En je weet het ook, ik ben een fan van jou.
Gewoon omdat...nou dat heb ik dus nu net
uitgelegd.
Ga je nu ook weer schilderen?
Succes MAN!
Naam:
foppe oostenbrug
Datum:
16 september 2014
ik schrijf al jaren maar meer over mezelf
bedankt voor de leuke reacties
maar afgelopen jaar ben ik veel geestelijke problemen tegenkomen en daarom had ik een jaar niet geschreven
ook al omdat ik even geen inspiratie had dus zodoende
het hondje is van mijn zusje maar de kat van de buurvrouw aai ik wel eens
ik woon nog steeds in de zorginstelling en word vrijdag alweer 46
dus het is zoals het is een slechte schrijver met
een paar trouwe fans dank voor het lezen dan is
het niet voor niks geweest al dat schrijven
dat ik mezelf heb aangeleerd
dag allemaal van foppe
Naam:
Monique Methorst
Datum:
15 september 2014
Email:
moi636yahoo.com
Mooi om weer wat van jou te lezen! En wat een leuk hondje, is ie van jou? Zie je, wij lezen je graag dus blijf schrijven..
Naam:
J.de Groot
Datum:
14 september 2014
Ik ben blij weer even wat van je te lezen Foppe.
Het was even stil, maar nu ben je toch weer hier aanwezig.
Goed van je!
Naam:
nita
Datum:
14 september 2014
Tussen deze regels door lees ik heel veel Foppe. Blijf schrijven.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)