Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Oude mensen.

Tegenwoordig krijgen oude mensen vaak te weinig zorg.
Verpleegtehuizen en bejaardencentra worden gesloten!
De zorg komt dan op de familie neer en dat kost veel geld.
Ook al wil men vaak uit liefde de zorg op zich nemen, de voorzieningen zijn niet aanwezig. Qua woonsituatie en de ontbrekende ruimte.
Oude mensen voelen zich vaak eenzaam en onbegrepen.
Vooral die mensen, die nog wat in hun mars hebben.
Maar eigenlijk niks te vertellen hebben.

Mijn moeder was ca. 70 jaar, toen ze nog een schilderij gemaakt heeft, bewonderenswaardig!
Mijn vader ging op dezelfde leeftijd elke dag 5 km. lopen!
Ze zijn inmiddels overleden, maar ik heb respect voor hen gekregen!

Het gegeven over oude mensen is goed verwoord in een lied, gezongen door mijn broer Jaap.
Ik heb het bewerkt met wat plaatjes, met o.a. het schilderij, geschilderd door mijn moeder.

Het lied spreekt voor zich en ik wil het graag delen!


Zie ook: http://youtu.be/4vYIdSCHvpo

Schrijver: Alida Booij, 15 september 2014


Geplaatst in de categorie: welzijn

3.0 met 3 stemmen 152



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Alida Booij
Datum:
16 september 2014
Misschien had ik het bij mezelf moeten houden. Ík vond het bewonderenswaardig, omdat ík haar gekend heb. Verder wil ik daar niet over uitweiden.
Naam:
Jennifer
Datum:
15 september 2014
"Mijn moeder was ca. 70 jaar, toen ze nog een schilderij gemaakt heeft, bewonderenswaardig!"

Hé, waarom zou iemand van 70 jaar geen schilderij nog kunnen maken, bewonderenswaardig hoezo?
Waar slaat dat op? Wat heeft dat nu met de leeftijd te maken als een mens lichamelijk daartoe nog in staat is, dan is dat ook geheel natuurlijk.
Je hebt alleen daar de fantasie en een kunstzinnige geest voor nodig, nét zoals al die jonge mensen nu.
Weer etiketjes plakken dus!
Nergens voor nodig.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)