Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vliegeren met oom Wim

Eens per jaar kwam oom Wim uit Rotterdam in onze jeugdjaren naar ons, kinderen, naar het huisje in de volkswijk. Dan was het feest, want oom Wim, een aantrekkelijke vrijgezel, ging steevast met ons vliegeren.
Daartoe gaf hij ons opdracht latjes en touw te gaan kopen en het glanzende, half-doorzichtige vliegerpapier in schitterende kleuren: groen, blauw en oranje.
En dan ging oom Wim aan de slag. De latjes werden stevig aan elkaar gebonden en op dit raamwerk werd de fragiele vlieger gespannen zodat de welbekende, tradiotionele vorm ontstond.
Het grote moment was aangebroken; de vlieger kon opgelaten worden! Voorzichtig droegen wij hem op onze schouders naar het Leijpark en spoedig zweefde hij majesteitelijk en sereen als een kleurig stipje tegen de lichtblauwe augustushemel, ver boven ons hoofd.

De herinnering aan oom Wim is een klein sieraad van het geheugen: een baken en een monument in turbulente tijden....

Schrijver: I. Broeckx, 19 november 2014


Geplaatst in de categorie: kinderen

3.0 met 1 stemmen 81



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
20 november 2014
Kinderen weten echte aandacht, tegenwoordig een unicum, op waarde te waarderen. Getraumatiseerde kinderen noemen mensen als jouw oom Wim veerkrachtschenkers, ook op de lange termijn.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)