Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Kerstdepressie.

Het galmt in mijn oren, te vaak: "Ik heb last van een kerstdepressie!"
Dan vraag ik waarom dan?
"Tja, de ene dag komen mijn ouders, en de volgende dag ben ik verplicht om mijn schoonouders te ontvangen".
Of: "Tja, ik had tóch die ene vriend uitgenodigd, maar daar had ik in wezen niet zoveel behoefte aan, maar hij is nou eenmaal eenzaam, dus.."

Tja, en daar denk ik weleens over na.
Eerlijk gezegd wordt er naar mijn mening teveel over het sentiment van het 'kerstgebeuren' stilgestaan.

Wát wordt er eigenlijk 'herdacht' bij het kerstfeest?
De geboorte van Jezus?
De kerstboom?
Het vreetfestijn?
De verlichting?

Het is net sinterklaas geweest en ja hoor, de kerstverlichting is weer aanwezig!
Waarom in vredesnaam?
Kan dat niet op 22 december?
Vlak voor de kerst?

Misschien ben ik ouderwets maar de spanning van het opzetten van de boom, met lichtjes en engelenhaar enz. is voor mij voorbij.
Jammer.

Ik heb nu de behoefte om het allemaal rustig te houden.
Een paar lampjes aan te steken en verder niks.
Geen depressie, geen geld erin steken, gewoon eenvoudig.

Lampjes heb ik sowieso al aan met deze donkere dagen, dat maakt het gezellig, ja toch?
En met een beetje creativiteit kan het toch gezellig zijn?
Ik maak veel gebruik van aluminiumfolie, dat geeft een mooi effect!
En het is goedkoop.

Tja, ik heb een paar foto's gemaakt ervan, maar ik kan ze niet allemaal plaatsen, dus er komt maar eentje als voorbeeld.

Als ik het op zou kunnen brengen, zou ik voor de daklozen een enorm project willen leveren! Of voor de minder bedeelden!
Door lichamelijke omstandigheden kan ik het helaas niet opbrengen, anders zou ik het doen.

Depressie, nee, daar heb ik geen last van, meer van de depressies van anderen, waaraan ik graag wat zou willen veranderen, maar dat gaat niet altijd.

Gelukkig heb ik altijd wat in de diepvries, voor het geval dat!
En sowieso maak ik stamppot! Genoeg voor iedereen!

Alvast een fijne kerst voor elk.
Enne, knipoog van mij!

Schrijver: Alida Booij, 13 december 2014


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.7 met 3 stemmen 248



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)