Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Qntal - Entre Moi et Mon Amin

Qntal is een gothic medieval band uit Duitsland. De band is opgericht in 1991 door de componist/multi-instrumentalist Michael Popp en Ernst Horn. Ze gebruiken een mix van instrumenten uit de middeleeuwse muziek en elektronische muziek.

De zangeres is Sigrid Hausen, een mezzo-sopraan, die het pseudoniem Syrah hanteert. Ik vermoed naar de druifsoort gekozen. De naam van de band verscheen ooit in een droom van haar. De schone Sigrid studeerde aan het Mozarteum in Salzburg, o.a. bij de orkestleider Nikolaus Harnoncourt. Popp studeerde daar eveneens.

Sigrid kreeg masterclasses van de operazangeressen Montserrat Figueras en Emma Kirkby.

In 1999 verliet Horn de band en in 2005 kwam de drummer Markus Köstner er bij. In 2008 kwam de violiste/achtergrondzangeres Sarah Mariko Newman de band versterken. Er verschenen tot nu toe zeven studio-albums.

In 2003 verscheen het album met een muzikale verbeelding van het liefdestragedie 'Tristan und Isolde', met het nummer 'Entre Moi et Mon Amin'.

Schrijver: Joanan Rutgers, 9 januari 2015


Geplaatst in de categorie: muziek

3.0 met 2 stemmen 85



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Gabriëla Mommers
Datum:
9 januari 2015
Prachtige muziek. Heerlijk om naar te luisteren voor het slapen gaan.
Naam:
Fred
Datum:
9 januari 2015
@redactie, geef Joanan zijn eigen tabblad aub.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)