Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Portret van een moeder........

We schreven 1976.
Het kabbelende, grijze water van een Zeeuws meer omringde met haar golfjes de boot met de vlaggenstok aan de achtersteven die het rood-wit-blauw droeg.
We waren daar op vakantie in dat lang-vergeten jaar waarin het niet ophield met regenen en we de weiden doorkruisten en de wegen volgden die zich daar uitstrekten onder de altijd mistroostige hemel....
De foto toont een lieftallig gezicht, jong nog, nog niet getekend door de jarenlange miskenning van haar liefde die haar ten deel zou vallen.
De foto toont het gezicht van mijn moeder....
Andere vrouwen zijn gekomen, andere moeders, maar ze zijn niet kleine Mini uit Grave, mijn eigen, unieke moeder, die de drank van de verbittering ten einde toe leeg moest drinken.....

Schrijver: I. Broeckx, 9 januari 2015


Geplaatst in de categorie: familie

4.0 met 1 stemmen 71



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
10 januari 2015
Maar nu moet je dan ook zo fair zijn om je moeder Mini uit Grave nader uit te werken, zodat wij beter kunnen begrijpen, waarom zij volgens jou zo verbitterd raakte en bleef. Ze doet me denken aan de bijbelfiguur Ruth, die na een zwaar leven zei 'Noem mij maar Mara, wat verbittering betekent!'.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)