Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het verloop der jaren.....

Omdat hij zo hield van bepaalde schilderijen gaf ik mijn oude, verlamde vader een kalender voor het volgende jaar.
Deze sierde de muur van zijn ziekenkamer en spiegelde hem optimistisch een zee van tijd voor, terwijl de tijd die hij nog te leven had wellicht uitgedrukt kon worden in dagen, in uren, in minuten of in seconden.

De lente, de bloei van het leven straalde hem daarentegen tegemoet vanaf de magisch gekleurde bladzijden....
Jonge vrouwen symboliseren de eeuwige lente van de impressionistische schilderkunst (Manet, Van Gogh, Pisarro...)

De jonge vrouwen van de kalender met hun feeërieke kledij kijken zelfbewust in de spiegel, maar alle lentes passeren.....

Mijn vader stierf op 8 maart 1997.

Schrijver: I. Broeckx, 14 januari 2015


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 1 stemmen 88



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
14 januari 2015
Heel lief van jou, dat je je stervende vader hebt verrast met een kunstkalender. De schoonheid van jonge vrouwen is vaak bijna niet te geloven zo mooi. Zoals je terecht stelt een afspiegeling van het Nieuwe Paradijs. Een fijne troost voor je wegkwijnende vader. Je hebt het hart van een man getroffen. Je hebt zeer waardig afscheid genomen. Je gunde hem het beste van het beste.
Ik op mijn beurt gun jou het beste van het beste. Want vrouwen willen ook graag getroost worden door ideaalbeelden over mannen. Ook al is dat veelal fictie, zo je weet. Mooi hoe je de impressionisten weet te herwaarderen. Blijf nog lang bij ons...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)