Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Flierefluiten op de Baden Powelllaan

Ook Tilburg kan een allure van grootstedelijkheid bezitten in haar buitenwijken en ook in Tilburg kan men gelukkig zijn...
Het kan fijn zijn te struinen door de herfstbladeren op de Baden Powelllaan of de eerste merel van de lente, die zo kwetsbaar en ontroerend zijn lied ten hemel zendt en die zich ergens achter de krakkemikkige bouwsels van het Paletplein schuilhoudt, te beluisteren...

Daar zijn ook hoge flatgebouwen met grijs-witte of pastelblauwe muren en zwarte, anonieme vensters waarachter het onbekende leven geleefd wordt.
En bij de bushalte, die de chauffeurs van "Arriva" aandoen zoals de bijen de bonte bloemen in een welzoorziene tuin, kun je meestal wel babbelen met een welwillende vijftigplusser die onbeschroomd zijn wel en wee prijsgeeft en je een prettige dag wenst.

Ook in Tilburg kan men gelukkig zijn, zoals men ongelukkig kan zijn op het Spui of op het Rokin, in de Randstedelijke metropolen, die mijn geboortestad zozeer in alles lijken te overvleugelen.....

Schrijver: I. Broeckx, 18 februari 2015


Geplaatst in de categorie: woonoord

3.0 met 2 stemmen 78



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)