Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een cascade van teleurstellingen......

Ze probeerde het al vijfentwintig jaar.....

Aanvankelijk was het Theo, die te oversexed was, toen was het Paul, die weigerde zich te wassen, toen Henk die te zwakbegaafd was en daarna volgden de jarenlange pogingen via de diverse huwelijksbureaus, en, niet ten onrechte, bij het huwelijksbureau voor gehandicapten.

De lange, grijze dagen vol lusteloosheid en neerslachtigheid bleven zich aaneenrijgen en zij sleepte zich voort door de dagen....

Gezeten voor het televisiescherm in haar eenzame flatje sloeg zij de beeldschone acteurs en actrices gade die onafgebroken over elkaar heen buitelden tijdens hun gefingeerde liefdesavonturen en zij beschouwde deze schijnvertoning als het enig waardevolle en als enig mogelijke zin van haar leven.

Zoals aan het strand telkens opnieuw golven op de kust beuken en haar uithollen, zo hadden de telkens hernieuwde pogingen haar hart uitgeput en tot het uiterste teleurgesteld zodat zij op haar vijftigste kon beweren dat het offensief ten einde was, voorgoed, voor altijd ten einde.....

Schrijver: I. Broeckx, 28 maart 2015


Geplaatst in de categorie: liefde

4.0 met 1 stemmen 110



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)