Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De man met de hoedjes

Al jaren kom ik hem regelmatig tegen in mijn wijk, bij de bushalte of op straat en ik ben hem in mijn gedachten "de man met de hoedjes" gaan noemen. Hij schijnt een hele collectie hiervan te bezitten; exemplaren van tweed en wollen stof, maar ook zomerse, rieten hoofddeksels met frivole versieringen.

Het is me vaak ronduit een troost en een "divertimento" zijn komieke gestalte op te zien duiken als ik terugkeer van "noodlotsexpedities" door nacht en ontij, als ik me probeer te herstellen van de desastreuze gevoelens, opgelopen in de onzalige contreien van ziekenhuizen, psychiatrische inrichtingen en andere regionen waar het onheil en het leed ongebreideld en ongeremd zegevieren en de scepter zwaaien.....

Dan lopen we elkaar tegen het lijf en babbelen we wat over het weer of over zijn frequente uitstapjes naar zijn favoriete metropolen Brussel en Antwerpen met de door mij bij hem vermoede maar toch onbekende bedoelingen.....

Schrijver: I. Broeckx, 2 juni 2015


Geplaatst in de categorie: mannen

3.0 met 2 stemmen 716



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)