Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn wandeltochten door Midden-Brabant (vervolg)/Een kleine wereld

Toen ik was neergeknield langs een landelijke weg, ontvouwde zich een kleine wereld voor mijn ogen; een klein, petieterig maar wonderbaarlijk universum....

Daar stond een minuscuul lieflijk plantje met lichtblauwe bloempjes; geworteld in de harde zandgrond en opgeschoten, streed het de strijd van alle levende wezens om te overleven. Lichtjes wuifden grasjes in een briesje en daar lag het hoedje van een eikeltje, met fragiel steeltje als van een klein, natuurlijk alpinopetje. Een dennenappel met gladde, aaneengesloten schubben als van een vis, completeerde de collectie....

In een klein museumpje van de Natuur, aan de kant van de weg, liggen kostbaarheden uitgestald, onttrokken aan de ogen van de achteloze voorbijganger......

Schrijver: I.Broeckx, 29 juli 2015


Geplaatst in de categorie: natuur

3.5 met 2 stemmen 867



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
30 juli 2015
Bijna een psychedelische benadering van de schoonheid van de detaillistische natuurfenomenen.
Toen ik nog hasj rookte zag ik ook dagelijks de enorme schoonheid van de natuur en dan vooral in alledaagse, door de massa niet waargenomen schoonheden. Ik leed door de plompe boersheid van die vernielzuchtige massa, die 24 uur per dag voor de buis lag en cola en chips consumeerde, alsof daar fantastische visioenen door zouden ontstaan.
Soms kijk ik met kinderlijk genoegen naar een doodnormale eend, die toevallig rond mijn benen scharrelt.
Je bemint het meest kwetsbare en dat in tegenstelling tot de dwaas ronkende motor van de wereldhandelmaatschappij. De zachte, vrouwelijke, natuurvriendelijke liefdeskrachten blijven hard nodig in deze alom verruwende machomaatschappij.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)