Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De tas

Het was op een van die zaterdagavonden, die voor mij vervuld waren van een uiterst beklemmende eenzaamheid, die als een strop om mijn hals aanvoelde; een strop die week op week steeds strakker werd dichtgetrokken.....

Er werd plotseling en onverwacht aangebeld. Ik stormde drie trappen af en stond oog in oog met mijn lang-vergeten neef Gerard en zijn vrouw Ilse, schudde hen de hand en kuste hen, terwijl mijn tranen rijkelijk stroomden....

Zij kwamen mij zomaar cadeaus brengen van mijn goede, enig-overgebleven, oude en zieke tante die in hun auto op hen wachtte en die ik ontroerd de hand ging schudden en ging kussen.

Verstoten als ik was door mijn gehele overige familie wegens een bezwaarlijk schandelijk te noemen maar wel ziekelijk en ziekmakend verleden, waren er kennelijk nog familieleden, hoe weinig dan ook, die zich ruimhartig en vergevingsgezind konden opstellen ten aanzien van de niet-verwijtbare excessen waaraan ik in een ver verleden bijna te gronde was gegaan

Terug in mijn woonkamer opende ik de feestelijke verpakking waaruit een bruine, lederen, langwerpige tas te voorschijn kwam, een tas die me zal vergezellen bij mijn werkzaamheden en die me voor altijd zal blijven herinneren aan degene, die als een vriendin en als een tweede moeder over mij, vereenzaamde wees, gewaakt heeft en die mij, als weinigen, kon liefhebben......

Schrijver: I.Broeckx, 17 augustus 2015


Geplaatst in de categorie: familie

3.0 met 1 stemmen 67



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
17 augustus 2015
Blijf als zuivere ziel ver boven dat soort beerputgedreg verwijderd.
Toon ze de reusachtige spiegel.
Laat ze zichzelf diep schamen, deze gewetenloze graaiers, die stelen van de armen en de zieken.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)